Átalakul a Libri-Shopline

Figyelő Online
2016.02.13  09:14   
mail
nyomtatás
Az év első negyedévében átalakul a Libri-Shopline Nyrt., a cégcsoport nem üzemelteti tovább a Shopline márkát, a vállalat ezután a könyvek, az olvasás és a kultúra népszerűsítését tűzi ki célul, a cégcsoport vezetésében személyi változás nem történik - közölte a társaság a tőzsde honlapján pénteken.
Kovács Péter, a Libri-Shopline vezérigazgatója az MTI érdeklődésére elmondta: a döntés hátterében az áll, hogy a vállalat minden erőforrását arra a piacra szeretné fókuszálni, ahol a legnagyobb szakértelemmel és jelenleg is legjobb piaci pozíciókkal, lehetőségekkel rendelkezik. A cég tevékenységi köre letisztul és a kultúra közvetítésére koncentrál.

Közölte, hogy a shopline.hu online felülete hamarosan a bookline.hu oldalára vezet majd, a konkrét ütemezés a következő napok, hetek feladata lesz. A Bookline-on elérhető lesz továbbra is minden üzletág (antikvár, film, zene és e-könyv) terméke.
A tőzsdei közlemény szerint a teljes cégcsoport a Libri Könyvkereskedelmi Kft. és érdekeltségei, valamint a Shopline Nyrt. összefonódásával jött létre 2013-ban. Az összefonódás utáni két évben a két vállalat önálló kereskedelmi márkái, a Libri, a Shopline és a Bookline egyaránt sikeresen működtek.

A cégcsoport kiterjedt kiadói érdekeltségekkel rendelkezik, többségi tulajdonosa az LS Kiadói Csoportnak (Libri Kiadó, Park Könyvkiadó, Helikon Kiadó, Jelenkor Kiadó, Trubadúr Kiadó, Kolibri Kiadó, Diafilmgyártó Kft.), 2015-ben pedig részesedést vásárolt a Jaffa és a Scolar kiadókban. A csoport meghatározó tagja, a Libri Könyvkereskedelmi Kft. évente mintegy 2,1 millió vásárlót szolgál ki 44 tagú, országos méretű könyvesbolthálózatában és webáruházában - írták.

A nyilvános cégadatok alapján a vállalat 2014-ben 13,47 milliárd forint árbevételt ért el az előző évi 6,82 milliárd forint után. Adózott eredménye 2014-ben 501 millió forint volt, míg 2013-ban 667 millió forintot tett ki.

A vezérigazgató ehhez hozzátette, hogy a két adat nem összehasonlítható, mivel a két cég egyesülésére a GVH engedélyét 2013 decemberében kapták meg, így a 2013-as nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) szerinti konszolidált számok csak a decembert tartalmazzák, míg 2014. az első teljes év.

Megjegyezte, hogy 2015-ben a cég sok területen fejlődött, könyvesbolthálózata növekedett, a bolti forgalom 16 százalékkal, a nagykereskedelmi 22 százalékkal emelkedett, és a növekedés az online területen is érzékelhető volt.
Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Doktor House, Don Draper és más tévé-sorozatok, kik nézik?

A 2000-es évektől a TV-sorozatokban megjelentek az antihősök: Doktor House, Don Draper, Tyrion Lannister - mondja az Invitel egyik vezetője.

Útlevelek a zsebben

A tiltást szorgalmazó Porosenko elnök visszavett a lendületből.

Varga: 2016-ban jelentős fordulat volt a lakáspiacon

A múlt évben jelentős fordulat következett be a lakáspiacon, aminek alapja az volt, hogy sikerült tartós növekedési pályára állítani a gazdaságot.

Figyelő Konferencia - Aktuális trendek az ingatlanpiacon - galéria

A Figyelő konferenciája átfogó körképet nyújt a hazai ingatlanpiacról mind a lakás- mind a kereskedelmi célú ingatlanok vonatkozásában.



Ötvenmilliárd feletti tőke a startupoknak

Az új ciklus első Európai Uniós forrásból finanszírozott kockázati tőkebefektetése a debreceni Insimu Patient volt, amely tőkét kapott a Hiventurestől.

Budapesti konferenciával indul a FabLaBNet

Az Európai Unió által támogatott új projekt, a FabLabNet március 28-án indul a partnerek által közösen, 3D-nyomtatott alkatrészekből épült rakéta jelképes kilövésével..

Kaposváron oktatják a jövő startup vállalkozóit

Európában is egyedülálló digitális oktatási platformmal és a diploma mellett akár befektetési lehetőségekkel is várja a Kaposvári Egyetem 2017-ben hallgatóit.

Másfél milliárd 6 erős nagyprojektre

A Bay Zoltán Kft. másfél milliárd forintnyi magas hozzáadott értékű kutatási, fejlesztési és innovációs projektek fejlesztését kezdi meg.

top200