300-207    | MB2-704    | 640-916    | 300-070    | 100-101    | 9L0-012    | MB5-705    | 70-980    | 3002    | LX0-104    | 400-201    | 70-410    | CAS-002    | 642-035    | 350-018    | 642-732    | 300-206    | 101-400    | EX300    | EX200    | PMP    | 1Z0-051    | 70-410    | 102-400    | 200-310    | 70-532    | 1z0-434    | EX300    | CISSP    | 1Z0-061    | 810-403    | MB2-708    | MB2-708    | 300-320    | 1Z0-060    | 2V0-621    | A00-211    | 70-461    | 1V0-601    | 210-260    | 70-411    | A00-211    | 070-341    | IIA-CIA-PART1    | ADM-201    | 70-480    | 070-486    | 1Z0-051    | 300-115    | 350-080    | 300-075    | 2V0-621    | GCIH    | MB2-703    | 70-346    | 101-400    | 642-998    | C2010-595    | 300-075    | 810-403    | 101-400    | 300-070    | MB2-707    | 70-461    | MB6-704    | 640-692    | 70-346    | C_TSCM62_66    | MB5-705    | 70-462    | CAS-002    | PMI-001    | 3002    | 352-001    | 9L0-012    | 1V0-601    | 70-331    | DEV-401    | 100-101    | 640-875    | C2010-595    | 1Z0-062    | 200-120    | 70-461    | 70-486    | 1Z0-061    | MB5-705    | 300-115    | 1z0-434    | C_TADM51_731    | MB2-707    | 70-483    | 1Z0-053    | MB2-704    | 300-206    | ADM-201    | 640-554    | 642-999    | 70-497    | 070-480    | C2010-515    | CRISC    | 312-49v8    | 070-410    | 70-417    | 070-480    | MB6-702    | 010-150    | E20-597    | SSCP    | 2V0-621D    | CISSP    | 101    | 98-364    | CRISC    | MB2-704    | 210-451    | 644-906    | 70-461    | 98-367    | MB2-707    | 300-075    | 70-497    | CISM    | 210-060    | 642-732    | best 98-349 sale do 1Z0-051 questions best 70-347 test latestAWS-SysOps dumps sale cheap DEV-501 test sale MB2-703 test for sale offer VCP550 exam sale

Figyelő online |Globálfalu | A norvég vagyonalap bírálja a VW vezetését


A norvég vagyonalap bírálja a VW vezetését

Figyelő Online - Csepi Lajos
2016.02.09  15:10   
mail
nyomtatás
Miközben a VW a világméretű szennyezőanyag-kibocsátási botrány következményeivel küszködik, Yngve Slyngstad az autógyár tulajdonosi struktúráját bírálta.
"Ez nem lehet példamutató megoldás Németország számára” mondta Slyngstad a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung tudósítójának.

A Porsche Automobil Holding SE révén a Porsche és a Piech családok a VW szavazó részvényeinek 50,73 százalékát birtokolják, holott csupán a Társaság 31,5 százalékos tulajdonrésze van a kezükben.

„Nem hiszem, bárki is komolyan gondolná, hogy a két család bármilyen változtatást szeretne ebben a struktúrában” mondta Slyngstad az újságírónak. „Nekünk, résztulajdonosoknak nem tűnik úgy, mintha a két családot érdekelné a véleményünk.”

Norvégia 734 milliárd eurós vagyonalapja 1,2 százalékos részesedéssel bír a Volkswagen-ben. A norvég alap már korábban, 2009-ben is bírálta a német csoport tulajdonosi struktúráját, amikor a VW-Porsche közötti hatalmi háború zajlott.

A támadások kereszttüzében álló autógyártó óriás jelenleg fennállása legmélyebb válságát éli át. Kénytelen volt bevallani, hogy a világ minden sarkában eladott, 11 millió, dízel-motorral felszerelt autójába olyan szoftvert szerelt, amely szándékosan meghamisította a kibocsátási tesztek eredményeit.


MTI fotó

Pénteken a Társaság szokatlan lépésre szánta el magát: elhalasztotta az éves eredményeiről szóló beszámoló közzétételét, illetve a tulajdonosok éves közgyűlését, mert egyelőre a botrány pénzügyi következményeinek pontos felmérésének feladatával küszködik.

Az a sztár-ügyvéd, amelyet a VW az amerikai kártérítési igények kezelésére bérelt fel, egy másik újságnak azt nyilatkozta: időre van szükség ahhoz, hogy az érintett amerikai járművek tulajdonosaival megállapodásra juthasson. "A kezem meg van kötve addig, amíg az VW és az amerikai hatóságok közötti vita el nem rendeződik." 

Az eredeti ütemterv késedelmet szenvedhet, mondta az ügyvéd, Kenneth Feinberg a sajtónak.

Feinberg a nagy jelentőségű ügyek elismert szakértője az Egyesült Államokban. Ő járt el a General Motors ellen, az indítómotorok kapcsolóinak hibája miatt indított, halálos kimenetelű kártérítési ügyekben is.  Kezelt már hasonló célú alapokat a 2001 szeptember 11.-i merényletek, illetve a mexikói öbölben bekövetkezett, 2010. évi olaj-kitörés áldozatai javára.

Az ügyvéd, aki a decemberi szerződés-kötéskor még arról beszélt, hogy egy kártérítési program összeállítása 60-90 nap alatt megtörténhet, most azt állította, hogy a kártérítés formáit illetően egyelőre minden lehetőség nyitottnak tekinthető. „Nincs még döntés. Bármelyik lehetőségről lehet szó: készpénzfizetés, autó-visszavásárlás, javítás vagy csereautó biztosítása egyaránt szóba jöhet. Számomra nem az az elsőrendű fontosságú kérdés, mit vállalhat fel az érintett társaság. Egy olyan megoldást kell találni, ami eléggé nagyvonalú ahhoz, hogy kielégítse az érintett ügyfél-autótulajdonosokat”.

„Nem az a dolgom, hogy megbüntessem a VW-t” jelentette ki az ügyvéd.
Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

A Volkswagen kártérítést fizet amerikai kereskedőinek

Hosszú még az út a botrány elsimításáig.

Önálló a Médiatanács

Ha perel a Class FM frekvenciájának elbukása miatt, akkor a bíróság ítéletének közléséig ez az eljárás is legalább kétesélyes.

Nincs szükség a Hinkley Point C atomerőműre

Nagy-Britannia biztonságos energia-ellátása új atomerőmű nélkül alacsonyabb költségszint mellett is biztosítható.

Moszkvai káderbölcső

Putyin roppant fontos pozícióban lévő vezetőket cserélt le.



üzleti innováció
SAP

Kihirdették a „Digitális Esély 2015" pályázat nyerteseit

Tavaly hagyományteremtő jelleggel indult az SAP szoftvercég és az NHIT együttműködése, a Digitális Esély pályázat meghirdetése.