300-207    | MB2-704    | 640-916    | 300-070    | 100-101    | 9L0-012    | MB5-705    | 70-980    | 3002    | LX0-104    | 400-201    | 70-410    | CAS-002    | 642-035    | 350-018    | 642-732    | 300-206    | 101-400    | EX300    | EX200    | PMP    | 1Z0-051    | 70-410    | 102-400    | 200-310    | 70-532    | 1z0-434    | EX300    | CISSP    | 1Z0-061    | 810-403    | MB2-708    | MB2-708    | 300-320    | 1Z0-060    | 2V0-621    | A00-211    | 70-461    | 1V0-601    | 210-260    | 70-411    | A00-211    | 070-341    | IIA-CIA-PART1    | ADM-201    | 70-480    | 070-486    | 1Z0-051    | 300-115    | 350-080    | 300-075    | 2V0-621    | GCIH    | MB2-703    | 70-346    | 101-400    | 642-998    | C2010-595    | 300-075    | 810-403    | 101-400    | 300-070    | MB2-707    | 70-461    | MB6-704    | 640-692    | 70-346    | C_TSCM62_66    | MB5-705    | 70-462    | CAS-002    | PMI-001    | 3002    | 352-001    | 9L0-012    | 1V0-601    | 70-331    | DEV-401    | 100-101    | 640-875    | C2010-595    | 1Z0-062    | 200-120    | 70-461    | 70-486    | 1Z0-061    | MB5-705    | 300-115    | 1z0-434    | C_TADM51_731    | MB2-707    | 70-483    | 1Z0-053    | MB2-704    | 300-206    | ADM-201    | 640-554    | 642-999    | 70-497    | 070-480    | C2010-515    | CRISC    | 312-49v8    | 070-410    | 70-417    | 070-480    | MB6-702    | 010-150    | E20-597    | SSCP    | 2V0-621D    | CISSP    | 101    | 98-364    | CRISC    | MB2-704    | 210-451    | 644-906    | 70-461    | 98-367    | MB2-707    | 300-075    | 70-497    | CISM    | 210-060    | 642-732    | best 98-349 sale do 1Z0-051 questions best 70-347 test latestAWS-SysOps dumps sale cheap DEV-501 test sale MB2-703 test for sale offer VCP550 exam sale

Figyelő online |Cégvilág | Terepfokozatba kapcsol az Audi Hungaria


Terepfokozatba kapcsol az Audi Hungaria

Q3 hadművelet
Figyelő Online - Szirmai S. Péter
2016.02.01  10:31   
mail
nyomtatás
Bővít és új területre lép az Audi Hungaria azzal, hogy 2018-ban elindítja a sportterepjárók gyártását, várhatóan hibrid változatban is. A motorgyár jövőjét az Európai Parlament új dízelbizottsága is befolyásolja. Ennek tagja, Szanyi Tibor lapunknak azt mondta: az emissziós botrány nem veszélyeztetheti munkahelyek tömegét. Cikkünket a friss Figyelőben olvashatja.

 

Terepfokozatba kapcsol az Audi Hungaria Motor Kft. Két év múlva Győrben indul az új Q3 sportterepjáró gyártása, amelyből - itthon először - várhatóan már hibrid változat is készül. Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a napokban jelentette be, hogy alaposan átrendezik a Volkswagen konszernhez tartozó Audi globális termelési hálózatán belül az egyes típusok gyártását.

A dominót az indította el, hogy az Audi brüsszeli telephelyén 2018-ban megkezdődik a frankfurti autószalonon bemutatott Audi E-Tron Quattro koncepcióautó alapján a négykarikás márka első tisztán elektromos meghajtású sportterepjáró (SUV) modelljének sorozatgyártása. Ebben a hírek szerint magyar akkumulátorok is dolgoznak majd (lásd a Lapuló elem című írást). Hogy helye legyen a mérete alapján az Audi Q5 és Q7 közé illeszkedő, egy töltéssel félezer kilométert is megtenni képes új SUV-nak, az eddig Brüsszelben gyártott Audi A1-et a jövőben a spanyolországi, martorelli SEAT-üzemben készítik. Ezzel egyszersmind az Audi Hungaria átveszi az ez idáig Spanyolországban gyártott Q3 előállítását.
Az átszervezéssel színesedik tehát a 900 millió eurós beruházással teljes értékű autógyárrá fejlesztett leányvállalat palettája (2013 előtt főként motorokat állítottak elő, illetve összeszerelést végeztek). Jelenleg az A3 Limousine, az A3 Cabriolet és a szinte hungarikumnak számító Audi TT Coupe és TT Roadster készül az üzemben. „Új modellünkként köszöntjük az Audi Q3-at Győrben. Ez a döntés is igazolja az Audi Hungaria kompetenciáit és teljesítőképességét, valamint Magyarország mint gyártó telephely versenyképességét" - mondta Peter Kössler, a vállalat ügyvezető igazgatója.

A döntés valószínűleg újabb beruházással jár majd az Audi-leánynál, hiszen az üzem a kapacitása felső határán termel. Már tavaly is heti ötnapos munkahéttel, három műszakban dolgoztak a gyárban, így érték el a több mint 160 ezer darabos történelmi rekordot. Ugyan a társaság hivatalosan nem erősítette meg, de iparági szakértők szerint a termelés további növeléséhez újabb bővítés kell majd a komplexum négy fő egysége - prés-, karosszéria-, fényezőüzem, illetve járműszerelde - valamelyikében. Egyetlen autógyárat sem lehet ugyanis folyamatos üzemben használni. Egy nap mindenképpen kell a karbantartásra, a készletek feltöltésére, a szerszámok átszerelésére. A hatnapos munkahét révén pedig csak 10-15 százalékkal lehet növelni a gyártást. Ennél a 15-20 ezer darabos szabad kapacitásnál valószínűleg többre lesz szükség, ha kizárólag Győrben készül majd a Q3. Igaz, volumenében még így sem lesz akkora a beruházás, mint pár éve az új, komplett járműgyár kialakítása volt.

KORMÁNYZATI BIZALOM
De nem csak az autógyár bővül az idén. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tavaly októberben jelentette be, hogy a kormány 6 milliárd forinttal támogatja a motorokat előállító részleg 32 milliárdos fejlesztését, amellyel „minden eddiginél környezetkímélőbb és alacsonyabb fogyasztású" erőforrásokat gyártanak majd.
Az időzítés nem volt véletlen a Volkswagen-konszern szeptemberben, az Egyesült Államokban kipattant dízelbotránya után. A kormány okkal tartott attól, hogy a magyar gazdaság zászlóshajója - amely tavaly több mint 2 millió motor legyártásával döntött rekordot - esetleg megsínyli az emissziós határértékek trükkös teljesítésére szolgáló szoftver miatti ügyet. (A legutóbbi fejleményeket lásd: Elillan a dízelgőz - Figyelő, 2016/2. szám.) Ezzel pedig a magyar GDP-növekedés és a betervezett adóbevételek egy része is veszélybe kerülhet. Nem volt meglepő, hogy ezek után a gyár sem árulta el az idei tervszámokat. Peter Kössler csak annyit mondott: „2016-ban is folytatjuk az Audi Hungaria nemzetközi versenyképességét elősegítő beruházásokat, amelyek nem utolsósorban az Audi-konszern győri telephelybe fektetett bizalmát jelzik."

Ugyan a dízelügynek egyelőre nem látták Győrben a kárát, de nem árt az óvatosság, hiszen messze még a vége. Az Európai Parlament (EP) például külön vizsgálóbizottságot állított fel a botrány miatt. Ez nemcsak a vétkes autógyártókkal szembeni visszatartó erejű szankciók lehetőségét és a hatóságok felelősségét, de még az Euro 5 és 6 motorok gyártását, karbantartását, az emissziós teszteket, valamint azok módosíthatóságát is vizsgálni akarja. Ez közvetlenül érintheti a Volkswagen konszern 32 járműgyártó telephelyét erőforrással ellátó győri gyárat.

A dízelbizottság magyar tagja, Szanyi Tibor MSZP-s EP-képviselő ugyan be akarja zárni az emissziós szabályok csalásra lehetőséget adó kiskapuit, de azt megengedhetetlennek tartja, hogy egy-egy hibás döntés munkahelyek tömegét veszélyeztesse.
Bővebben a friss Figyelőben olvashat a témáról.

mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Adószabályok: új világ jön

Az Országgyűlés júniusban több adótörvényt módosított, amelyek közül egyes változások már július 1-jén hatályba lépnek.

Az MSZP új elnöke kemény üzenetet küldött Gyurcsánynak

Molnár Gyula azt kérte a párttársaitól, hogy töröljenek ki egy fogalmat a szótárukból. Nem adják Horn Gyulát és beszélt a miniszterelnök-jelöltről is.

Nem lesz központosítás a turizmusban

Nagyra törő terveket dédelget a kormány: Közép-Európa turisztikai központjává kívánja tenni Magyarországot.

Európa szétesőben

Ian Bremmer, az Eurasia Group alapító-elnöke adott interjút a Brexittel kapcsolatban a Figyelőnek.



Kormányváltás

Több évtizedes korszak zárult le Európa egyik legnagyobb közúti fuvarozóvállalatánál az alapító elnök-vezérigazgató távozásával.

Öngólparádé

Bár az oktatást szokás miatta kritizálni, gyakran a rossz vezetői döntések következtében nem találnak elég embert a vállalatok.

Bizalmi biznisz

Sokan próbálnak üzletet építeni a vállalkozások megbízhatóságának garantálására, ám a kiállított tanúsítványok értéke sokszor erősen kétséges.

Torgyáni úton

Lázár János üzent, de nem fog örülni, ha Brüsszel megérti az importélelmiszereket pocskondiázó mondatait.

sh-media, webfejlesztés

üzleti innováció
SAP

Kihirdették a „Digitális Esély 2015" pályázat nyerteseit

Tavaly hagyományteremtő jelleggel indult az SAP szoftvercég és az NHIT együttműködése, a Digitális Esély pályázat meghirdetése.