300-207    | MB2-704    | 640-916    | 300-070    | 100-101    | 9L0-012    | MB5-705    | 70-980    | 3002    | LX0-104    | 400-201    | 70-410    | CAS-002    | 642-035    | 350-018    | 642-732    | 300-206    | 101-400    | EX300    | EX200    | PMP    | 1Z0-051    | 70-410    | 102-400    | 200-310    | 70-532    | 1z0-434    | EX300    | CISSP    | 1Z0-061    | 810-403    | MB2-708    | MB2-708    | 300-320    | 1Z0-060    | 2V0-621    | A00-211    | 70-461    | 1V0-601    | 210-260    | 70-411    | A00-211    | 070-341    | IIA-CIA-PART1    | ADM-201    | 70-480    | 070-486    | 1Z0-051    | 300-115    | 350-080    | 300-075    | 2V0-621    | GCIH    | MB2-703    | 70-346    | 101-400    | 642-998    | C2010-595    | 300-075    | 810-403    | 101-400    | 300-070    | MB2-707    | 70-461    | MB6-704    | 640-692    | 70-346    | C_TSCM62_66    | MB5-705    | 70-462    | CAS-002    | PMI-001    | 3002    | 352-001    | 9L0-012    | 1V0-601    | 70-331    | DEV-401    | 100-101    | 640-875    | C2010-595    | 1Z0-062    | 200-120    | 70-461    | 70-486    | 1Z0-061    | MB5-705    | 300-115    | 1z0-434    | C_TADM51_731    | MB2-707    | 70-483    | 1Z0-053    | MB2-704    | 300-206    | ADM-201    | 640-554    | 642-999    | 70-497    | 070-480    | C2010-515    | CRISC    | 312-49v8    | 070-410    | 70-417    | 070-480    | MB6-702    | 010-150    | E20-597    | SSCP    | 2V0-621D    | CISSP    | 101    | 98-364    | CRISC    | MB2-704    | 210-451    | 644-906    | 70-461    | 98-367    | MB2-707    | 300-075    | 70-497    | CISM    | 210-060    | 642-732    | best 98-349 sale do 1Z0-051 questions best 70-347 test latestAWS-SysOps dumps sale cheap DEV-501 test sale MB2-703 test for sale offer VCP550 exam sale

Figyelő online |Cégvilág | Terepfokozatba kapcsol az Audi Hungaria


Terepfokozatba kapcsol az Audi Hungaria

Q3 hadművelet
Figyelő Online - Szirmai S. Péter
2016.02.01  10:31   
mail
nyomtatás
Bővít és új területre lép az Audi Hungaria azzal, hogy 2018-ban elindítja a sportterepjárók gyártását, várhatóan hibrid változatban is. A motorgyár jövőjét az Európai Parlament új dízelbizottsága is befolyásolja. Ennek tagja, Szanyi Tibor lapunknak azt mondta: az emissziós botrány nem veszélyeztetheti munkahelyek tömegét. Cikkünket a friss Figyelőben olvashatja.

 

Terepfokozatba kapcsol az Audi Hungaria Motor Kft. Két év múlva Győrben indul az új Q3 sportterepjáró gyártása, amelyből - itthon először - várhatóan már hibrid változat is készül. Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a napokban jelentette be, hogy alaposan átrendezik a Volkswagen konszernhez tartozó Audi globális termelési hálózatán belül az egyes típusok gyártását.

A dominót az indította el, hogy az Audi brüsszeli telephelyén 2018-ban megkezdődik a frankfurti autószalonon bemutatott Audi E-Tron Quattro koncepcióautó alapján a négykarikás márka első tisztán elektromos meghajtású sportterepjáró (SUV) modelljének sorozatgyártása. Ebben a hírek szerint magyar akkumulátorok is dolgoznak majd (lásd a Lapuló elem című írást). Hogy helye legyen a mérete alapján az Audi Q5 és Q7 közé illeszkedő, egy töltéssel félezer kilométert is megtenni képes új SUV-nak, az eddig Brüsszelben gyártott Audi A1-et a jövőben a spanyolországi, martorelli SEAT-üzemben készítik. Ezzel egyszersmind az Audi Hungaria átveszi az ez idáig Spanyolországban gyártott Q3 előállítását.
Az átszervezéssel színesedik tehát a 900 millió eurós beruházással teljes értékű autógyárrá fejlesztett leányvállalat palettája (2013 előtt főként motorokat állítottak elő, illetve összeszerelést végeztek). Jelenleg az A3 Limousine, az A3 Cabriolet és a szinte hungarikumnak számító Audi TT Coupe és TT Roadster készül az üzemben. „Új modellünkként köszöntjük az Audi Q3-at Győrben. Ez a döntés is igazolja az Audi Hungaria kompetenciáit és teljesítőképességét, valamint Magyarország mint gyártó telephely versenyképességét" - mondta Peter Kössler, a vállalat ügyvezető igazgatója.

A döntés valószínűleg újabb beruházással jár majd az Audi-leánynál, hiszen az üzem a kapacitása felső határán termel. Már tavaly is heti ötnapos munkahéttel, három műszakban dolgoztak a gyárban, így érték el a több mint 160 ezer darabos történelmi rekordot. Ugyan a társaság hivatalosan nem erősítette meg, de iparági szakértők szerint a termelés további növeléséhez újabb bővítés kell majd a komplexum négy fő egysége - prés-, karosszéria-, fényezőüzem, illetve járműszerelde - valamelyikében. Egyetlen autógyárat sem lehet ugyanis folyamatos üzemben használni. Egy nap mindenképpen kell a karbantartásra, a készletek feltöltésére, a szerszámok átszerelésére. A hatnapos munkahét révén pedig csak 10-15 százalékkal lehet növelni a gyártást. Ennél a 15-20 ezer darabos szabad kapacitásnál valószínűleg többre lesz szükség, ha kizárólag Győrben készül majd a Q3. Igaz, volumenében még így sem lesz akkora a beruházás, mint pár éve az új, komplett járműgyár kialakítása volt.

KORMÁNYZATI BIZALOM
De nem csak az autógyár bővül az idén. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tavaly októberben jelentette be, hogy a kormány 6 milliárd forinttal támogatja a motorokat előállító részleg 32 milliárdos fejlesztését, amellyel „minden eddiginél környezetkímélőbb és alacsonyabb fogyasztású" erőforrásokat gyártanak majd.
Az időzítés nem volt véletlen a Volkswagen-konszern szeptemberben, az Egyesült Államokban kipattant dízelbotránya után. A kormány okkal tartott attól, hogy a magyar gazdaság zászlóshajója - amely tavaly több mint 2 millió motor legyártásával döntött rekordot - esetleg megsínyli az emissziós határértékek trükkös teljesítésére szolgáló szoftver miatti ügyet. (A legutóbbi fejleményeket lásd: Elillan a dízelgőz - Figyelő, 2016/2. szám.) Ezzel pedig a magyar GDP-növekedés és a betervezett adóbevételek egy része is veszélybe kerülhet. Nem volt meglepő, hogy ezek után a gyár sem árulta el az idei tervszámokat. Peter Kössler csak annyit mondott: „2016-ban is folytatjuk az Audi Hungaria nemzetközi versenyképességét elősegítő beruházásokat, amelyek nem utolsósorban az Audi-konszern győri telephelybe fektetett bizalmát jelzik."

Ugyan a dízelügynek egyelőre nem látták Győrben a kárát, de nem árt az óvatosság, hiszen messze még a vége. Az Európai Parlament (EP) például külön vizsgálóbizottságot állított fel a botrány miatt. Ez nemcsak a vétkes autógyártókkal szembeni visszatartó erejű szankciók lehetőségét és a hatóságok felelősségét, de még az Euro 5 és 6 motorok gyártását, karbantartását, az emissziós teszteket, valamint azok módosíthatóságát is vizsgálni akarja. Ez közvetlenül érintheti a Volkswagen konszern 32 járműgyártó telephelyét erőforrással ellátó győri gyárat.

A dízelbizottság magyar tagja, Szanyi Tibor MSZP-s EP-képviselő ugyan be akarja zárni az emissziós szabályok csalásra lehetőséget adó kiskapuit, de azt megengedhetetlennek tartja, hogy egy-egy hibás döntés munkahelyek tömegét veszélyeztesse.
Bővebben a friss Figyelőben olvashat a témáról.

Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Kicselezzük Brüsszelt?

Ami nem szerepel az uniós alapszerződésben, arról lehet rendelkezni a magyar alaptörvényben.

A horvátországi magyarok "erődemonstrációja" Zágrábnak

A horvátországi magyarok nagyobb beleszólást szeretnének a zágrábi politikába, így fontos számukra, hogy ki és hogyan képviselje őket.

Csökkentek az ipari termelői árak

Az év első nyolc hónapjában az ipari termelői árak 2,0 százalékkal csökkentek.

Üres háziorvosi praxisok: érkezik 500 millió forint

A kormány elkötelezett az egészségügyi alapellátás megerősítése mellett.



Megindultak

Külföldi terjeszkedést, megújuló-energia-fejlesztéseket és további részvénykibocsátásokat is tervez az Alteo-csoport

Jól szórakoznak

A játékvilágban elért sikerekkel feledtetné a japán vállalat, hogy a tévék és az okostelefonok piacán is a vert mezőnybe került.

Amszterdam üzeni

Ha Magyarország, akkor adóemelés – ez ugrik be hazánkról a UPC-tulajdonos cég vezérigazgatójának.

Keleti kalandok

Hiába nyertek az üzem értékesítési pályázatán a tajvaniak, egy bírósági ügy miatt hónapok óta nem vehetik birtokba.