300-207    | MB2-704    | 640-916    | 300-070    | 100-101    | 9L0-012    | MB5-705    | 70-980    | 3002    | LX0-104    | 400-201    | 70-410    | CAS-002    | 642-035    | 350-018    | 642-732    | 300-206    | 101-400    | EX300    | EX200    | PMP    | 1Z0-051    | 70-410    | 102-400    | 200-310    | 70-532    | 1z0-434    | EX300    | CISSP    | 1Z0-061    | 810-403    | MB2-708    | MB2-708    | 300-320    | 1Z0-060    | 2V0-621    | A00-211    | 70-461    | 1V0-601    | 210-260    | 70-411    | A00-211    | 070-341    | IIA-CIA-PART1    | ADM-201    | 70-480    | 070-486    | 1Z0-051    | 300-115    | 350-080    | 300-075    | 2V0-621    | GCIH    | MB2-703    | 70-346    | 101-400    | 642-998    | C2010-595    | 300-075    | 810-403    | 101-400    | 300-070    | MB2-707    | 70-461    | MB6-704    | 640-692    | 70-346    | C_TSCM62_66    | MB5-705    | 70-462    | CAS-002    | PMI-001    | 3002    | 352-001    | 9L0-012    | 1V0-601    | 70-331    | DEV-401    | 100-101    | 640-875    | C2010-595    | 1Z0-062    | 200-120    | 70-461    | 70-486    | 1Z0-061    | MB5-705    | 300-115    | 1z0-434    | C_TADM51_731    | MB2-707    | 70-483    | 1Z0-053    | MB2-704    | 300-206    | ADM-201    | 640-554    | 642-999    | 70-497    | 070-480    | C2010-515    | CRISC    | 312-49v8    | 070-410    | 70-417    | 070-480    | MB6-702    | 010-150    | E20-597    | SSCP    | 2V0-621D    | CISSP    | 101    | 98-364    | CRISC    | MB2-704    | 210-451    | 644-906    | 70-461    | 98-367    | MB2-707    | 300-075    | 70-497    | CISM    | 210-060    | 642-732    | best 98-349 sale do 1Z0-051 questions best 70-347 test latestAWS-SysOps dumps sale cheap DEV-501 test sale MB2-703 test for sale offer VCP550 exam sale

Figyelő online |Globálfalu | Korszakos javaslattal állt elő az EU a VW-botránnyal összefüggésben


Korszakos javaslattal állt elő az EU a VW-botránnyal összefüggésben

Figyelő Online - Csepi Lajos
2016.01.28  12:30   
mail
nyomtatás
A Volkswagen dízel-motorral ellátott járműveinek botránya miatt az Európai Unió új szabályokat javasol az autók szennyezőanyag-kibocsátásának ellenőrzésére.
A javaslat szerint az ellenőrzéseket független szolgálatok végeznék el, amelyek nem állnának kapcsolatban az autógyártókkal. Jelenleg ezeket a vizsgálatokat nemzeti szinten bonyolítják le és az eredményeket Európa minden országában elfogadják. 

Az EU felhatalmazást szeretne kapni arra, hogy a térség bármely autóját behívhassa, az utakon helyszíni ellenőrzéseket hajthasson végre, illetve, hogy elrendelhesse autók vizsgálatra történő visszahívását. Komoly büntetéseket szeretne kiróni azokra a gyártókra, amelyek a szabványoktól eltérő járműveket engednek a piacra. 

A Bizottság fel szeretne állítani egy ellenőrző pont-hálózatot is annak érdekében, hogy a megengedettnél magasabb szennyezőanyag-kibocsátású gépkocsit akkor is gyorsan kiszűrjék, ha a gyártónak hamis módon sikerült megszereznie a forgalmi engedélyt. 

A kipufogó-gáz nitrogén-oxid szintjének ellenőrzésére irányuló új terv a javaslat szerint kötelezően vonatkozna minden EU-tagországra.


Az érdek-konfliktusok elkerülése érdekében a jövőben az autókat ellenőrző laboratóriumokat már nem közvetlenül az autógyártók finanszíroznák. 

„Annak érdekében, hogy a fogyasztók bizalmát ebben a fontos iparágban visszanyerhessük, szigorítani kell a szabályokat, illetve biztosítani, hogy azokat hatékonyan be is tartsák” mondta Jyrki Katainen, az Európai Bizottság munkaügyért, növekedésért, beruházásért és versenyképességért felelős alelnöke.

A VW kibocsátási botrányát követően az EU komoly bírálatokat kapott amiatt, mert túl félénk volt szembeszállni a német ipar óriásával. Az EU hatásköre azonban jelenleg nem terjed ki arra, hogy bármelyik tagállam ellen fellépjen.

Tisztségviselők úgy vélik, hogy a Volkswagen-botrány rávilágított azokra a súlyos problémákra, amelyek az új autók forgalomba állítását megelőző ellenőrzési-és engedélyezési folyamatban megfigyelhetőek.

Az új reform merev ellenállásra számíthat néhány országban, ahol nem látnák szívesen a nemzeti hatóságok hatásköreinek elvonását. A Zöldek Pártjának parlamenti képviselője, Bas Eickhout kijelentette: „A tervet a tagállamok keményen támadják majd, mivel a dolog lényege a szuverenitás újabb elemének átadása Brüsszel számára.”

Monique Goyens, az Európai Fogyasztók Szervezetének főigazgatója azonban üdvözölte az új szabály-tervezetet.

„Európa összes hatósága képtelen volt felfedni a Volkswagen jogellenes, eredmény-hamisító gyakorlatát és a fogyasztóknak éveken keresztül nem volt más támasza, mint az autógyárak által kiadott, hivatalos fogyasztási adatok. A személygépkocsik európai hatósági engedélyezési rendszerének gyökeres megváltoztatása nélkül bizton számítani lehet arra, hogy a szennyezőanyag-kibocsátási botrány megismétlődik.”

Hónapokig, lehet, hogy évekig tart majd, mire az EU jogalkotói és nemzeti kormányai egyetértésre jutnak.
Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Tőzsde: a gyorsjelentések több vezető részvényt megtépáztak

A nagyobb vállalatok közül a British Telecom árfolyama mintegy 18 százalékot zuhant.

Újabb záloghitelezőket bírságolt a jegybank

A Magyar Nemzeti Bank a kézizálog-hitelezési piac több szereplőjénél is fogyasztóvédelmi vizsgálatot tartott.

Továbbra is rossz a levegő minősége

Az ország nagy részén veszélyes vagy egészségtelen a levegő a magas szálló por koncentráció miatt.

2017: az új lakások éve

Az Otthon Centrum szerint országosan 14-16 ezer lakás épülhet idén. Továbbra is élénkülőben van a vállalkozói lakásépítés is.



A tartós légszennyeződés miatt olcsóbb a párizsi tömegközlekedés

Az 1997 és 2000 között gyártott, dízel motoros autók (Euro 2) nem hajthatnak be Párizs belvárosába.

Románia elnöke népszavazást kezdeményez az igazságügyi törvényekről

„Egy erős országot szeretnék, büszke és szabad emberek nemzetét, amelyet egyenes, rátermett politikusok vezetnek."

Tőzsde: a gyorsjelentések több vezető részvényt megtépáztak

A nagyobb vállalatok közül a British Telecom árfolyama mintegy 18 százalékot zuhant.

top200