300-207    | MB2-704    | 640-916    | 300-070    | 100-101    | 9L0-012    | MB5-705    | 70-980    | 3002    | LX0-104    | 400-201    | 70-410    | CAS-002    | 642-035    | 350-018    | 642-732    | 300-206    | 101-400    | EX300    | EX200    | PMP    | 1Z0-051    | 70-410    | 102-400    | 200-310    | 70-532    | 1z0-434    | EX300    | CISSP    | 1Z0-061    | 810-403    | MB2-708    | MB2-708    | 300-320    | 1Z0-060    | 2V0-621    | A00-211    | 70-461    | 1V0-601    | 210-260    | 70-411    | A00-211    | 070-341    | IIA-CIA-PART1    | ADM-201    | 70-480    | 070-486    | 1Z0-051    | 300-115    | 350-080    | 300-075    | 2V0-621    | GCIH    | MB2-703    | 70-346    | 101-400    | 642-998    | C2010-595    | 300-075    | 810-403    | 101-400    | 300-070    | MB2-707    | 70-461    | MB6-704    | 640-692    | 70-346    | C_TSCM62_66    | MB5-705    | 70-462    | CAS-002    | PMI-001    | 3002    | 352-001    | 9L0-012    | 1V0-601    | 70-331    | DEV-401    | 100-101    | 640-875    | C2010-595    | 1Z0-062    | 200-120    | 70-461    | 70-486    | 1Z0-061    | MB5-705    | 300-115    | 1z0-434    | C_TADM51_731    | MB2-707    | 70-483    | 1Z0-053    | MB2-704    | 300-206    | ADM-201    | 640-554    | 642-999    | 70-497    | 070-480    | C2010-515    | CRISC    | 312-49v8    | 070-410    | 70-417    | 070-480    | MB6-702    | 010-150    | E20-597    | SSCP    | 2V0-621D    | CISSP    | 101    | 98-364    | CRISC    | MB2-704    | 210-451    | 644-906    | 70-461    | 98-367    | MB2-707    | 300-075    | 70-497    | CISM    | 210-060    | 642-732    | best 98-349 sale do 1Z0-051 questions best 70-347 test latestAWS-SysOps dumps sale cheap DEV-501 test sale MB2-703 test for sale offer VCP550 exam sale

Figyelő online |Globálfalu | A Tesco késlelteti a szállítói kifizetését


A Tesco késlelteti a szállítói kifizetését

Figyelő Online - Csepi Lajos
2016.01.26  16:10   
mail
nyomtatás
A Tesco „tudatosan késlelteti szállítói kifizetését annak érdekében, hogy saját pénzügyi helyzetét javítsa" állapította meg a brit szupermarket-ombudsman.
Az élelmiszer-kereskedelmi viták rendezésének biztosa, Christine Tacon kijelentette: a szupermarket súlyosan megsértette a beszállítók védelmére kidolgozott iparági eljárási rendet.

Az intézmény létrehozása óta ez az első vizsgálat, amelyet az új ombudsman lefolytatott. Széleskörű bizonyítékokat tárt fel, amelyek szerint a Tesco jogszerűtlenül járt el, amikor késleltette szállítói számláinak kifizetését.

A vizsgálat 2015 februárban, egy könyvelési botrány kirobbanását követően indult el. A Társaság könyvelésében egy 250 millió angol font értékű fekete lyukat találtak - amelyről a felülvizsgálat során kiderült, hogy valójában 326 millió font – amiatt, ahogyan a Tesco szállítóitól származó bevételeit könyvelte.

Christine Tacon elmondta: „a Tesco belső rendszeréből származó e-mailek jutottak el hozzám. A levelek arra bátorították a Társaság munkatársait, hogy a Tesco eredményének átmeneti növelése érdekében próbáljanak megállapodni a szállítókkal a nekik járó kifizetések késleltetésében. Találkoztam olyan Tesco e-mailekkel, amelyek azt javasolták: annak érdekében, hogy sikerüljön tartani a betervezett vállalati eredményt, egy bizonyos időpont előtt ne fizessék ki a szállítók számláit.”

A Tesco, még azon esetekben is, amikor elismerte, hogy tartozik, esetenként 12 hónapon át nem fizetett. Néhány tételt a szállítónak két év után sikerült behajtania. Előfordult, hogy egy szállítónak több millió angol fonttal tartoztak, mert az árváltozásokat a Tesco rendszereiben hosszú időn keresztül helytelenül rögzítették. A Tesco ezt a tételt több, mint két évvel azt követően fizette vissza, amikor a hibás gyakorlat megkezdődött.

A Tesco vezérigazgatója, Dave Lewis elnézést kért a hivatkozott gyakorlat miatt. Elismerte, hogy az fenntarthatatlan és a szállítók szempontjából káros.

’Káros következmények'

Az elmúlt évben keményen dolgoztunk azért, hogy a Tesco-t a jelentésben leírtakhoz képest egészen más vállalattá fejlesszük” mondta a vezérigazgató. „A működési eredmény minden mást megelőző, középpontba állításának káros következményei voltak az üzletre és a szállítókkal fenntartott kapcsolatainkra. Ez most alapvetően megváltozott.”

Dave Lewis elmondta, hogy 2015 januárjában lényeges változtatásokat hajtottak végre, amelyek újra szabályozták a jelentésben kárhoztatott korábbi gyakorlatot. „Egységeink újjászervezésével, új célok kitűzésével és munkatársaink továbbképzésével átalakítottuk munkamódszereinket és a továbbiakban az ajánlásoknak megfelelő módon működünk.”

A Tesco részvényei a londoni tőzsdén változatlan, 155,4 penny árfolyamon forogtak. Az elmúlt 12 hónapban azonban az ár közel harmadával csökkent.

„Arra jöttem rá, hogy a számlák kifizetésének késleltetése széles körben alkalmazott gyakorlat volt, amely nagyszámú szállítót, jelentős mértékben károsított meg”, mondta Christine Tacon. A késedelmes kifizetés gazdasági következményekkel járt a szállítók számára, adminisztrációs gondokat okozott, elvonta az időt az üzlet fejlesztésétől, néhányuk esetében pedig a Tescoval fennálló kapcsolatok ellehetetlenülésével járt.

Büntetést nem róttak ki

Az ombudsman vizsgálata a 2013 júniusától a tavalyi év februárjáig terjedő időszakot ölelte fel. A Tesco munkatársai észrevételeket tettek a vizsgálat megállapításaival kapcsolatban, amelyek elsősorban arra törekedtek, hogy az iparág normáit sértő eljárási elemeket kiszűrjék.

Christine Tacon nem bírságolhatja meg a Tescot, mert hivatalának jogi eszközei csak a vizsgálat megindulása után léptek hatályba.

Az ombudsman három kulcsfontosságú területet vizsgált meg: annak az időtartamnak a hosszát, amely alatt a szállítókat megillető kifizetések megtörténtek, a szállítói számlákból történt, egyoldalú levonások ügyét és azt a szándékos késleltetést, amelyet egyes esetekben a Tesco alkalmazott.

Az egyes árucikkek jobb elhelyezése érdekében fizettetett polcpénz tekintetében Christine Tacon nem talált olyan bizonyítékot, amely szerint a Tesco megszegte volna az iparág normáit. Talált viszont bizonyítékot egy sor olyan gyakorlatra, amelyet alaposabban meg akar vizsgálni.

Az ombudsman által tett öt ajánlás között szerepel, hogy a Tesco szüntesse be a hozzá beszállított áruk értékéből való egyoldalú levonások gyakorlatát. A szállítóknak harminc napot kell adni arra, hogy bármilyen levonási kezdeményezéssel szemben észrevétellel éljenek, és, ha ez megtörténik, a levonást nem szabad végrehajtani.

Christine Tacon négy hetes határidőt szabott a Tesco számára, hogy kidolgozza az általa tett ajánlások végrehajtásának programját. Azt követően rendszeres jelentést vár az előrehaladás eredményeiről.

A brit kormány üzletfejlesztési minisztere, Anna Soubry kijelentette: az ombudsman alapos és bátor vizsgálatot folytatott egy „botrányos helyzet” rendezése céljából. „A Tesco azt állítja, hogy módosított az alkalmazott gyakorlaton és nagyon remélem, hogy ez valóban így is van. A kisebb szállítók időben történő kifizetése és tisztességes kezelése a helyes és megfelelő üzleti eljárás. A késedelmes fizetés hátráltathatja az érintett szállítók gazdasági növekedését, termelékenységük javítását és veszélyezteti működésük biztonságát.”
Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Az olajtermelők bejelentették: megállapodtak a termelés visszafogásáról

A megállapodás részleteit novemberben dolgozzák ki.

Obama: Ez veszélyes

A kongresszus mindkét háza leszavazta elnöki vétóját.

Pápai kalandok Brüsszeltől Tajvanig

Hiába nyertek a pápai húsüzem értékesítési pályázatán a tajvaniak, egy bírósági ügy miatt hónapok óta nem vehetik birtokba.

A Simon Gábor-dosszié: Gabriel és Tom

2014 márciusának eleje Welsz Tamás vállalkozó és Simon Gábor szocialista politikus számára is tragikus két hét volt.



Egyre többször kapja el az "ideg" az utasokat a repülőgépeken

Csak tavaly több mint tízezer esetben kellett intézkedni.

Az olajtermelők bejelentették: megállapodtak a termelés visszafogásáról

A megállapodás részleteit novemberben dolgozzák ki.

Obama: A terroristák kiforgatják az iszlámot, hogy gyilkolhassanak

z elnök a többi között erről beszélgetett katonákkal és katonacsaládokkal Virginiában.

üzleti innováció
SAP

Kihirdették a „Digitális Esély 2015" pályázat nyerteseit

Tavaly hagyományteremtő jelleggel indult az SAP szoftvercég és az NHIT együttműködése, a Digitális Esély pályázat meghirdetése.