300-207    | MB2-704    | 640-916    | 300-070    | 100-101    | 9L0-012    | MB5-705    | 70-980    | 3002    | LX0-104    | 400-201    | 70-410    | CAS-002    | 642-035    | 350-018    | 642-732    | 300-206    | 101-400    | EX300    | EX200    | PMP    | 1Z0-051    | 70-410    | 102-400    | 200-310    | 70-532    | 1z0-434    | EX300    | CISSP    | 1Z0-061    | 810-403    | MB2-708    | MB2-708    | 300-320    | 1Z0-060    | 2V0-621    | A00-211    | 70-461    | 1V0-601    | 210-260    | 70-411    | A00-211    | 070-341    | IIA-CIA-PART1    | ADM-201    | 70-480    | 070-486    | 1Z0-051    | 300-115    | 350-080    | 300-075    | 2V0-621    | GCIH    | MB2-703    | 70-346    | 101-400    | 642-998    | C2010-595    | 300-075    | 810-403    | 101-400    | 300-070    | MB2-707    | 70-461    | MB6-704    | 640-692    | 70-346    | C_TSCM62_66    | MB5-705    | 70-462    | CAS-002    | PMI-001    | 3002    | 352-001    | 9L0-012    | 1V0-601    | 70-331    | DEV-401    | 100-101    | 640-875    | C2010-595    | 1Z0-062    | 200-120    | 70-461    | 70-486    | 1Z0-061    | MB5-705    | 300-115    | 1z0-434    | C_TADM51_731    | MB2-707    | 70-483    | 1Z0-053    | MB2-704    | 300-206    | ADM-201    | 640-554    | 642-999    | 70-497    | 070-480    | C2010-515    | CRISC    | 312-49v8    | 070-410    | 70-417    | 070-480    | MB6-702    | 010-150    | E20-597    | SSCP    | 2V0-621D    | CISSP    | 101    | 98-364    | CRISC    | MB2-704    | 210-451    | 644-906    | 70-461    | 98-367    | MB2-707    | 300-075    | 70-497    | CISM    | 210-060    | 642-732    | best 98-349 sale do 1Z0-051 questions best 70-347 test latestAWS-SysOps dumps sale cheap DEV-501 test sale MB2-703 test for sale offer VCP550 exam sale

Figyelő online |Társadalom | Tarlós hadat üzent a nyugdíjasoknak?


Tarlós hadat üzent a nyugdíjasoknak?

Figyelő Online
2016.01.22  16:32   
mail
nyomtatás
A főváros nem tartozik a MÁV-nak - jelentette ki Tarlós István főpolgármester pénteki budapesti sajtótájékoztatóján.

Tarlós István arra reagálva, hogy Lázár János, a Miniszterelnökség vezetője csütörtökön azt mondta, a főváros a MÁV-nak 12 milliárd forinttal tartozik, úgy fogalmazott: "nem tudom, hogy a miniszter úr miről beszél". Egy 2010-es szerződésre hivatkozva azt mondta, hogy "egy huncut fillérrel" sem tartozik a főváros a MÁV-nak. Ellenzéki kijelentésekre reagálva, miszerint csődbe kerül az önkormányzat, Tarlós István azt közölte, hogy a fővárosnak több mint 30 milliárd forintos tartaléka van. A közvilágítás és a szemétszállítás elmaradásával való riogatás "már súrolja a rémhírterjesztés kategóriáját" - mondta.

A taxisok ügyével kapcsolatban szólt arról, szerinte a taxisoknak igazuk van abban, hogy ők elfogadták a taxirendeletben foglaltakat és fizetnek adót, az Uber meg nem. Ez azért nincs rendben - tette hozzá.

Ugyanakkor szerinte a taxisoknak a taxirendeletre vonatkozóan megfogalmazott kritikáik kapcsán nincs igazuk: arról több mint fél tucatszor egyeztettek, továbbá a taxisok követelték, hogy fix tarifa kerüljön a rendeletbe. A főpolgármester azt is problémának tartja, hogy "soha nem lehet tudni", ki képviseli őket legitimen.
Közölte: az új helyzetet valahogy törvényi, majd abból következő rendeletmódosítással rendezni kell.

A főpolgármester az agglomerációs tömegközlekedésről folytatott egyeztetéseket előremutatónak nevezte. A legközelebbi megbeszélés szombaton lesz Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterrel az ügyben - közölte, hozzátéve: az az elvárása, hogy a megegyezés szülessen meg a Fővárosi Közgyűlés februári rendes ülése előtt.
Elmondta, a jogszabályok szerint az agglomerációs közlekedés biztosítása állami feladat, vita még az átvétel módjáról folyik. Túl azon, hogy kérik az agglomerációs közlekedés tavalyról elmaradt finanszírozását, azt javasolják: ugyanúgy lebonyolítanák a szolgáltatást, mint eddig, és az állam a Volánnak kifizetné az agglomerációs buszközlekedést - mondta Tarlós István. Hozzátette: olyan határozatot is kívánnak hozni a Fővárosi Közgyűlésben, amely arról szól majd, hogy ha elhúzódik a megegyezés, akkor csak térítés ellenében továbbra is technikailag ellátják a szolgáltatást.
A HÉV-re vonatkozóan Tarlós István elmondta, a szerelvényeket két-három éven belül muszáj felújítani vagy új szerelvényeket kell vásárolni, a pályákat is több szakaszon fel kell majd újítani. Minderre 60-100 milliárd forintra lenne szükség.

Tarlós István bejelentette, hogy a körülbelül ezer embert foglalkoztató Budapesti Közlekedési Központnál (BKK) jelentős - várhatóan 150 fős - létszámleépítés lesz. Hozzátette, a létszámleépítés után lesz a BKK olyan, amilyennek annak idején elképzelte: forgalomszervező és projektkezelő. Elmondta, a BKV-nál 200 fős létszámleépítésben gondolkodnak. Feleslegessé válthat az óbudai garázs és telephely, és ez maximum 400-500 millió forint megtakarítást eredményezhet.

Tarlós István szólt arról is, rákényszerülhetnek arra, hogy a kormánynyál felvessék az utazási díjmentesség kérdését. Szerinte a 65 év felettiek ingyenes utazásnak biztosítását át kellene gondolni. A díjkedvezmény még rendben van, de az ingyenességet át kell gondolni, mert "üres kasszából nem lehet közlekedést finanszírozni" - fogalmazott. Ugyanakkor megjegyezte: a díjmentességhez a főváros nem tud hozzányúlni, azt csak állami akaratra lehet meglépni.

Tarlós István kitért arra is, hogy politikailag támogatja a rezsicsökkentést, de annak hatására kevésbé tervezett, nem kívánatos hatások érik a fővárosi közszolgáltató cégeket. 2010 óta összességében a fővárosi közszolgáltató cégeket több mint 54 milliárd forint veszteség érte ezekből az okokból - közölte, hozzátéve: szívesen venné, ha ezt az állami költségvetésben a fővárosnak juttatott "úgynevezett támogatásoknál" figyelembe vennék. A csillaghegyi öblözet teljes árvízvédelmével kapcsolatban közölte: megkötötték a kiviteli tervekre a szerződést, a munka elkezdése legkorábban 2016 novemberére várható, a kivitelezés időtartamát 18-24 hónapra teszik.
Tarlós István kérdésre válaszolva azt mondta: az agglomerációs közlekedést az állam nem át-, hanem visszaveszi, ugyanis ez állami feladat. Közölte, ha az államhoz kerül a HÉV, akkor valószínűsíthető, hogy két változata lesz a fővárosi bérleteknek: lesz olyan, amely a HÉV-re is érvényes lesz, és ennek nyilván más lesz a díjszabása.

Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Összeülnek a világ bankárai

Számos nagy ember ott lesz.

Elképesztően jól muzsikál a bankrendszer

Megduplázódott a féléves eredmény.

A dolgozók jó része lemondhat a cafetériáról

A kkv-k csaknem kétharmada nem tervezi béren kívüli juttatással támogatni dolgozóit a következő egy évben.

Leszállt az aranygép - képgaléria

Magyarország nyolc arannyal, három ezüsttel és négy bronzzal zárta a riói játékokat.



A füzet is élményt ad a gyereknek

Rendszerváltáskor még tízmillió füzetet gyártottak évente, ma ez a szám az elektronikai eszközök terjedésének köszönhetően hétmillió körül mozog.

Megkezdődik a határvadászok toborzása

A kormány augusztus elején döntött arról, hogy a határőrizet megerősítése érdekében háromezer új rendőrrel növelik a határvadász századok létszámát.

üzleti innováció
SAP

Kihirdették a „Digitális Esély 2015" pályázat nyerteseit

Tavaly hagyományteremtő jelleggel indult az SAP szoftvercég és az NHIT együttműködése, a Digitális Esély pályázat meghirdetése.