Most a Renault bukott le

Figyelő Online - Csepi Lajos
2016.01.19  15:36   
mail
nyomtatás
A Renault francia autógyár, amely a károsanyag-kibocsátás magas szintje miatt a figyelem középpontjába került, 15 ezer új autót hív vissza felülvizsgálat céljából.

Az intézkedésre azt követően kerül sor, hogy a hatósági ellenőrzések eredményei szerint a Renault egyes járműveinek szennyezőanyag-kibocsátása túlságosan magas.
A múlt héten a cég három telephelyét vizsgálati szakértők szállták meg. A vizsgálatok hírének napvilágra kerülése után a Renault piaci értéke több milliárd euróval csökkent.
A befektetők attól tartanak, hogy egy a Volkswagenéhez hasonló botrány törhet ki.
A Renault ígéretet tett arra, hogy egy technikai tervet dolgoz ki járművei szennyező anyag-kibocsátásának csökkentése céljából.

Segolene Royal francia energetikai miniszter kijelentette: a Renault nem az egyetlen autógyár Franciaországban, amely megszegte a széndioxid-és nitrogén kibocsátásra vonatkozó előírásokat. A többi, érintett vállalkozást azonban nem nevezte meg.

A miniszter azt mondta, hogy az ellenőrző vizsgálatokat valós közlekedési viszonyok között kell lefolytatni, nem pedig ilyen célra létrehozott ellenőrző állomásokon. Szakértők szerint ugyanis a laboratóriumi körülmények között végzett vizsgálatok sokkal alacsonyabb szennyezőanyag-kibocsátást mutatnak ki.

„A Renault kötelezettséget vállalt arra, hogy több, mint 15 ezer járművet visszahív, ellenőrzi működésüket és úgy állítja be őket, hogy a szűrő rendszer akkor is működjék, ha a hőmérséklet nagyon meleg vagy akár alacsonyabb, mint mínusz 17 fok. A gond ugyanis az, hogy ilyen esetekben a szűrők már nem működnek” - nyilatkozott Segolene Royal.

„Egy olyan technikai terven dolgozunk, amely lehetővé teszi a kibocsátás csökkentését” mondta a Renault értékesítési igazgatója, Thierry Koskas a csoport 2015. évi teljesítményéről tartott tájékoztatója során. Arra a kérdésre, hogy az ellenőrző vizsgálatok eredményei miért tértek el a valós körülmények között mért értékektől, Thierry Koskas azt válaszolta: „A Renault nem csalt…mi nem használunk semmiféle szoftvert, sem egyéb módszereket.”
Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Bekeményít az EU

Az Európai Uniónak meggyőződése, hogy erősebb pozícióból vág neki a brit kilépésről kezdendő tárgyalásoknak.

Szigorít Amerika

Az amerikai kamatemelés oldaláról nem fenyeget válság, más csatornákon keresztül azonban különféle veszélyek leselkednek a világgazdaságra.

Jön a házhozszállítási adó?

Fehér asztal mellett, de csörtével indult a konzultáció a „kettős élelmiszerminőség" elleni intézkedésekről.

Szijjártó: a küzdelem folytatódik

Egyre népszerűbb a magyar álláspont az illegális bevándorlással kapcsolatban - közölte a külgazdasági és külügyminiszter.



Az EU vezetői síkra szálltak az egység mellett

„Európa mint politikai szereplő vagy egységes lesz, vagy eltűnik a térképről".

Bekeményít az EU

Az Európai Uniónak meggyőződése, hogy erősebb pozícióból vág neki a brit kilépésről kezdendő tárgyalásoknak.

Szlovákia felkészül a többsebességes Európára

Az EU 27 tagállama kötelezettséget vállal az Európai Unió, egy „egyedülálló projekt" megőrzésére és továbbvitelére.

Szigorít Amerika

Az amerikai kamatemelés oldaláról nem fenyeget válság, más csatornákon keresztül azonban különféle veszélyek leselkednek a világgazdaságra.

top200