A rendőrség vizsgálja a Renault technológiáját

Figyelő Online - Csepi Lajos
2016.01.15  13:32   
mail
nyomtatás
Miután a rendőrség megszállta a cég fejlesztési műhelyeit, a francia autógyár Renault részvényeinek árfolyama 20 százalékot esett.
A Társaság megerősítette a múlt heti rendőrségi rajtaütés tényét. Közleménye szerint a rendőrség szakértői a gyártóberendezéseket ellenőrizték. A szakértői vizsgálatok a Társaság központi irodáiban és a Renault technológiai központjaiban, Lardy-ban és Guyancourt-ban zajlottak le.

A befektetők attól tartanak, hogy a Renault is belekeveredett abba a csalási botrányba, amely a motorok által kibocsátott szennyező anyag mennyiségének meghamisítása miatt robbant ki. A Volkswagen elismerte, hogy tudatosan tévesztette meg a hatóságokat. A Reanult azonban hangsúlyozta, hogy tesztjei semmiféle olyan jelre nem utaltak, amely ilyen célú berendezés létét bizonyítaná.

A Renault nyilatkozatát megerősítette a francia energetikai miniszter, Segolene Royal is, aki kijelentette, hogy a hatósági vizsgálatok ilyen célú szoftver-applikációt nem mutattak ki.

A Renault tájékoztatása szerint a rendőrségi szakértők átvizsgálták, milyen technológiát alkalmaz a motorokban elégetett üzemanyag gázainak elvezetésére. A gyár teljes körűen együttműködött a vizsgálatot végző szakértőkkel.

A nyilatkozat szerint további, kiegészítő helyszíni - és a felhasznált anyagok összetételére irányuló vizsgálatokra is sor kerül annak érdekében, hogy egyértelműen igazolni lehessen a független szakértőkből álló bizottság tapasztalatai alapján leszűrt első megállapításokat.

Riaszt a szakszervezet

A vizsgálatok híre először a CGT Renault szakszervezetből szivárgott ki. Eszerint a szakértők a motorok szabályozásával foglalkozó részleget vették górcső alá és valószínűleg „összefüggésben állnak a Volkswagen-botrány következményeivel.” A szakszervezet szerint a rendőrség több igazgató személyi számítógépét is lefoglalta.

A Renault az elmúlt hónapban azt nyilatkozta: 50 millió eurónyi fejlesztéssel autói szennyezőanyag-kibocsátását összhangba hozza azokkal az értékekkel, amelyeket a hatósági ellenőrzések során kimutatnak.

A VW botrány

A Volkswagen szennyezőanyag-kibocsátási botránya, amely tavaly szeptemberben robbant ki, nagy figyelmet váltott ki a hatóságok és az autógyártók körében egyaránt. A Volkswagen elismerte, hogy dízel-motorral ellátott járműveibe olyan szoftvert épített be, amely a hatósági vizsgálatok során a kibocsátási adatokat lefelé módosította.

A botrányt követő napokban sok autógyár közleményeket tett közzé. Leszögezték, hogy az ő autóik megfelelnek a hatósági előírások szerinti kibocsátási határértékeknek és a motorokra nem szereltek csaló szoftvereket.

A VW azt nyilatkozta, hogy az Egyesült Államokban mintegy 500 ezer autót látott el ilyen szoftverrel. Ez a szoftver az üzemanyag-felhasználás hatékonysága és környezet-barátság szempontjából kedvezőbbnek tüntette fel a járműveket, mint amilyenek azok valójában voltak. A német autógyár ismertette azokat a terveit is, amelyek szerint Európában 8,5 millió (ezen belül Németországban 2,4 millió, az Egyesült Királyságban 1,2 millió), Egyesült Államokban pedig 500 ezer autót hív vissza felülvizsgálat céljából.

A Renault francia versenytársa, a Peugeot közölte: az ő gyáraiban a rendőrség nem vizsgálódott. A Társaság közölte azt is, hogy autóinak szennyezőanyag-kibocsátási berendezései sikerrel jutottak át a közelmúltban lefolytatott vizsgálatokon és megfelelnek a hatósági előírásoknak. „Megkaptuk a Segolene Royal energetikai miniszter technikai bizottsága által elvégzett vizsgálatok eredményeit, amelyek szerint azok megfelelnek a hatósági előírásoknak” közölte a Peugeot.

A Daimler német autógyár bejelentette, hogy azokon a dízel-motorokon, amelyeket a Renault szállít a Mercedes-Benz autók számára, nincsenek csaló szoftverek. „Nincs okunk arra, hogy módosítsunk korábbi közleményeinken. Mi nem használunk csaló berendezéseket. A Renault biztosított bennünket arról, hogy ők sem” mondta csütörtökön a Daimler szóvivője a Reuters hírügynökségnek.
Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Jönnek a kiemelt turisztikai térségek

A Balatonnál 367 milliárd, Sopron és térségében 60 milliárd, a Felső-Tisza vidékén pedig 100 milliárd forint értékben valósulnak meg beruházások.

Simicskó: többet kell áldozni a biztonságra

A honvédelmi miniszter szerint a szerdai londoni terrortámadás is rávilágít arra, hogy jobban kell figyelni biztonságunkra, többet kell áldozni rá.

Magyarország is alakítója szeretne lenni a közös biztonságnak

Magyarország elkötelezett NATO-tagságát illetően, s alakítója kíván lenni a közös biztonságnak - hangsúlyozta a honvédelmi miniszter.

Brit volt a merénylő, és az elhárítás ismerte

Nagy-Britanniában született a szerdai londoni merénylet elkövetője, aki ellen néhány éve a brit elhárítás (MI5) vizsgálatot folytatott.



Fehéroroszországban sok embert őrizetbe vettek lázadás szításának gyanúja miatt

Legalább 18 embert őrizetbe vettek Fehéroroszországban az elmúlt két napban "lázadásra való összeesküvés" gyanúja miatt - jelentette csütörtökön a Viasna.

A vártnál több új lakást értékesítettek az Egyesült Államokban

A magasabb jelzáloghitel-kamatok dacára a vártnál jóval több új lakást értékesítettek az Egyesült Államokban februárban.

Szijjártó: az uniót a képmutató és hazug brüsszeli bürokratáktól kell megvédeni

Az Európai Uniót az olyan képmutató és hazug brüsszeli bürokratáktól kell megvédeni, mint az Európai Bizottság alelnöke - jelentette ki Szijjártó Péter.

A médiapiaci koncentráció lazítására készül a lengyel kormány

Lengyelország a médiapiac dekoncentrációját tűzte ki célul mind a nyomtatott sajtó, mind az internetes tartalomszolgáltatás, a rádió és a televízió esetében.

top200