300-207    | MB2-704    | 640-916    | 300-070    | 100-101    | 9L0-012    | MB5-705    | 70-980    | 3002    | LX0-104    | 400-201    | 70-410    | CAS-002    | 642-035    | 350-018    | 642-732    | 300-206    | 101-400    | EX300    | EX200    | PMP    | 1Z0-051    | 70-410    | 102-400    | 200-310    | 70-532    | 1z0-434    | EX300    | CISSP    | 1Z0-061    | 810-403    | MB2-708    | MB2-708    | 300-320    | 1Z0-060    | 2V0-621    | A00-211    | 70-461    | 1V0-601    | 210-260    | 70-411    | A00-211    | 070-341    | IIA-CIA-PART1    | ADM-201    | 70-480    | 070-486    | 1Z0-051    | 300-115    | 350-080    | 300-075    | 2V0-621    | GCIH    | MB2-703    | 70-346    | 101-400    | 642-998    | C2010-595    | 300-075    | 810-403    | 101-400    | 300-070    | MB2-707    | 70-461    | MB6-704    | 640-692    | 70-346    | C_TSCM62_66    | MB5-705    | 70-462    | CAS-002    | PMI-001    | 3002    | 352-001    | 9L0-012    | 1V0-601    | 70-331    | DEV-401    | 100-101    | 640-875    | C2010-595    | 1Z0-062    | 200-120    | 70-461    | 70-486    | 1Z0-061    | MB5-705    | 300-115    | 1z0-434    | C_TADM51_731    | MB2-707    | 70-483    | 1Z0-053    | MB2-704    | 300-206    | ADM-201    | 640-554    | 642-999    | 70-497    | 070-480    | C2010-515    | CRISC    | 312-49v8    | 070-410    | 70-417    | 070-480    | MB6-702    | 010-150    | E20-597    | SSCP    | 2V0-621D    | CISSP    | 101    | 98-364    | CRISC    | MB2-704    | 210-451    | 644-906    | 70-461    | 98-367    | MB2-707    | 300-075    | 70-497    | CISM    | 210-060    | 642-732    | best 98-349 sale do 1Z0-051 questions best 70-347 test latestAWS-SysOps dumps sale cheap DEV-501 test sale MB2-703 test for sale offer VCP550 exam sale

Figyelő online |Globálfalu | A rendőrség vizsgálja a Renault technológiáját


A rendőrség vizsgálja a Renault technológiáját

Figyelő Online - Csepi Lajos
2016.01.15  13:32   
mail
nyomtatás
Miután a rendőrség megszállta a cég fejlesztési műhelyeit, a francia autógyár Renault részvényeinek árfolyama 20 százalékot esett.
A Társaság megerősítette a múlt heti rendőrségi rajtaütés tényét. Közleménye szerint a rendőrség szakértői a gyártóberendezéseket ellenőrizték. A szakértői vizsgálatok a Társaság központi irodáiban és a Renault technológiai központjaiban, Lardy-ban és Guyancourt-ban zajlottak le.

A befektetők attól tartanak, hogy a Renault is belekeveredett abba a csalási botrányba, amely a motorok által kibocsátott szennyező anyag mennyiségének meghamisítása miatt robbant ki. A Volkswagen elismerte, hogy tudatosan tévesztette meg a hatóságokat. A Reanult azonban hangsúlyozta, hogy tesztjei semmiféle olyan jelre nem utaltak, amely ilyen célú berendezés létét bizonyítaná.

A Renault nyilatkozatát megerősítette a francia energetikai miniszter, Segolene Royal is, aki kijelentette, hogy a hatósági vizsgálatok ilyen célú szoftver-applikációt nem mutattak ki.

A Renault tájékoztatása szerint a rendőrségi szakértők átvizsgálták, milyen technológiát alkalmaz a motorokban elégetett üzemanyag gázainak elvezetésére. A gyár teljes körűen együttműködött a vizsgálatot végző szakértőkkel.

A nyilatkozat szerint további, kiegészítő helyszíni - és a felhasznált anyagok összetételére irányuló vizsgálatokra is sor kerül annak érdekében, hogy egyértelműen igazolni lehessen a független szakértőkből álló bizottság tapasztalatai alapján leszűrt első megállapításokat.

Riaszt a szakszervezet

A vizsgálatok híre először a CGT Renault szakszervezetből szivárgott ki. Eszerint a szakértők a motorok szabályozásával foglalkozó részleget vették górcső alá és valószínűleg „összefüggésben állnak a Volkswagen-botrány következményeivel.” A szakszervezet szerint a rendőrség több igazgató személyi számítógépét is lefoglalta.

A Renault az elmúlt hónapban azt nyilatkozta: 50 millió eurónyi fejlesztéssel autói szennyezőanyag-kibocsátását összhangba hozza azokkal az értékekkel, amelyeket a hatósági ellenőrzések során kimutatnak.

A VW botrány

A Volkswagen szennyezőanyag-kibocsátási botránya, amely tavaly szeptemberben robbant ki, nagy figyelmet váltott ki a hatóságok és az autógyártók körében egyaránt. A Volkswagen elismerte, hogy dízel-motorral ellátott járműveibe olyan szoftvert épített be, amely a hatósági vizsgálatok során a kibocsátási adatokat lefelé módosította.

A botrányt követő napokban sok autógyár közleményeket tett közzé. Leszögezték, hogy az ő autóik megfelelnek a hatósági előírások szerinti kibocsátási határértékeknek és a motorokra nem szereltek csaló szoftvereket.

A VW azt nyilatkozta, hogy az Egyesült Államokban mintegy 500 ezer autót látott el ilyen szoftverrel. Ez a szoftver az üzemanyag-felhasználás hatékonysága és környezet-barátság szempontjából kedvezőbbnek tüntette fel a járműveket, mint amilyenek azok valójában voltak. A német autógyár ismertette azokat a terveit is, amelyek szerint Európában 8,5 millió (ezen belül Németországban 2,4 millió, az Egyesült Királyságban 1,2 millió), Egyesült Államokban pedig 500 ezer autót hív vissza felülvizsgálat céljából.

A Renault francia versenytársa, a Peugeot közölte: az ő gyáraiban a rendőrség nem vizsgálódott. A Társaság közölte azt is, hogy autóinak szennyezőanyag-kibocsátási berendezései sikerrel jutottak át a közelmúltban lefolytatott vizsgálatokon és megfelelnek a hatósági előírásoknak. „Megkaptuk a Segolene Royal energetikai miniszter technikai bizottsága által elvégzett vizsgálatok eredményeit, amelyek szerint azok megfelelnek a hatósági előírásoknak” közölte a Peugeot.

A Daimler német autógyár bejelentette, hogy azokon a dízel-motorokon, amelyeket a Renault szállít a Mercedes-Benz autók számára, nincsenek csaló szoftverek. „Nincs okunk arra, hogy módosítsunk korábbi közleményeinken. Mi nem használunk csaló berendezéseket. A Renault biztosított bennünket arról, hogy ők sem” mondta csütörtökön a Daimler szóvivője a Reuters hírügynökségnek.
Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Clinton jobbnak bizonyult

Az amerikai sajtó első értékelései szerint Hillary Clinton szerepelt jobban az amerikai elnökjelöltek első televíziós vitájában.

Az OPEC újabb tárgyalást tervez az olajárak ügyében

Az alacsony árak miatt az OPEC-tagállamok naponta 300-500 millió US dollárt bevételtől esnek el.

A változás energiát ad

Egy kereskedőcéget a növekedési lehetőségeiről kérdezni majdnem olyan, mint egy bűvészt a mutatványairól faggatni.

A rendőrség közzétette a robbantásos videót

Közzétettek egy videofelvételt és több fotót a szombat esti, Teréz körúti robbantás feltételezett elkövetőjéről.



üzleti innováció
SAP

Kihirdették a „Digitális Esély 2015" pályázat nyerteseit

Tavaly hagyományteremtő jelleggel indult az SAP szoftvercég és az NHIT együttműködése, a Digitális Esély pályázat meghirdetése.