300-207    | MB2-704    | 640-916    | 300-070    | 100-101    | 9L0-012    | MB5-705    | 70-980    | 3002    | LX0-104    | 400-201    | 70-410    | CAS-002    | 642-035    | 350-018    | 642-732    | 300-206    | 101-400    | EX300    | EX200    | PMP    | 1Z0-051    | 70-410    | 102-400    | 200-310    | 70-532    | 1z0-434    | EX300    | CISSP    | 1Z0-061    | 810-403    | MB2-708    | MB2-708    | 300-320    | 1Z0-060    | 2V0-621    | A00-211    | 70-461    | 1V0-601    | 210-260    | 70-411    | A00-211    | 070-341    | IIA-CIA-PART1    | ADM-201    | 70-480    | 070-486    | 1Z0-051    | 300-115    | 350-080    | 300-075    | 2V0-621    | GCIH    | MB2-703    | 70-346    | 101-400    | 642-998    | C2010-595    | 300-075    | 810-403    | 101-400    | 300-070    | MB2-707    | 70-461    | MB6-704    | 640-692    | 70-346    | C_TSCM62_66    | MB5-705    | 70-462    | CAS-002    | PMI-001    | 3002    | 352-001    | 9L0-012    | 1V0-601    | 70-331    | DEV-401    | 100-101    | 640-875    | C2010-595    | 1Z0-062    | 200-120    | 70-461    | 70-486    | 1Z0-061    | MB5-705    | 300-115    | 1z0-434    | C_TADM51_731    | MB2-707    | 70-483    | 1Z0-053    | MB2-704    | 300-206    | ADM-201    | 640-554    | 642-999    | 70-497    | 070-480    | C2010-515    | CRISC    | 312-49v8    | 070-410    | 70-417    | 070-480    | MB6-702    | 010-150    | E20-597    | SSCP    | 2V0-621D    | CISSP    | 101    | 98-364    | CRISC    | MB2-704    | 210-451    | 644-906    | 70-461    | 98-367    | MB2-707    | 300-075    | 70-497    | CISM    | 210-060    | 642-732    | best 98-349 sale do 1Z0-051 questions best 70-347 test latestAWS-SysOps dumps sale cheap DEV-501 test sale MB2-703 test for sale offer VCP550 exam sale

Figyelő online |Globálfalu | A rendőrség vizsgálja a Renault technológiáját


A rendőrség vizsgálja a Renault technológiáját

Figyelő Online - Csepi Lajos
2016.01.15  13:32   
mail
nyomtatás
Miután a rendőrség megszállta a cég fejlesztési műhelyeit, a francia autógyár Renault részvényeinek árfolyama 20 százalékot esett.
A Társaság megerősítette a múlt heti rendőrségi rajtaütés tényét. Közleménye szerint a rendőrség szakértői a gyártóberendezéseket ellenőrizték. A szakértői vizsgálatok a Társaság központi irodáiban és a Renault technológiai központjaiban, Lardy-ban és Guyancourt-ban zajlottak le.

A befektetők attól tartanak, hogy a Renault is belekeveredett abba a csalási botrányba, amely a motorok által kibocsátott szennyező anyag mennyiségének meghamisítása miatt robbant ki. A Volkswagen elismerte, hogy tudatosan tévesztette meg a hatóságokat. A Reanult azonban hangsúlyozta, hogy tesztjei semmiféle olyan jelre nem utaltak, amely ilyen célú berendezés létét bizonyítaná.

A Renault nyilatkozatát megerősítette a francia energetikai miniszter, Segolene Royal is, aki kijelentette, hogy a hatósági vizsgálatok ilyen célú szoftver-applikációt nem mutattak ki.

A Renault tájékoztatása szerint a rendőrségi szakértők átvizsgálták, milyen technológiát alkalmaz a motorokban elégetett üzemanyag gázainak elvezetésére. A gyár teljes körűen együttműködött a vizsgálatot végző szakértőkkel.

A nyilatkozat szerint további, kiegészítő helyszíni - és a felhasznált anyagok összetételére irányuló vizsgálatokra is sor kerül annak érdekében, hogy egyértelműen igazolni lehessen a független szakértőkből álló bizottság tapasztalatai alapján leszűrt első megállapításokat.

Riaszt a szakszervezet

A vizsgálatok híre először a CGT Renault szakszervezetből szivárgott ki. Eszerint a szakértők a motorok szabályozásával foglalkozó részleget vették górcső alá és valószínűleg „összefüggésben állnak a Volkswagen-botrány következményeivel.” A szakszervezet szerint a rendőrség több igazgató személyi számítógépét is lefoglalta.

A Renault az elmúlt hónapban azt nyilatkozta: 50 millió eurónyi fejlesztéssel autói szennyezőanyag-kibocsátását összhangba hozza azokkal az értékekkel, amelyeket a hatósági ellenőrzések során kimutatnak.

A VW botrány

A Volkswagen szennyezőanyag-kibocsátási botránya, amely tavaly szeptemberben robbant ki, nagy figyelmet váltott ki a hatóságok és az autógyártók körében egyaránt. A Volkswagen elismerte, hogy dízel-motorral ellátott járműveibe olyan szoftvert épített be, amely a hatósági vizsgálatok során a kibocsátási adatokat lefelé módosította.

A botrányt követő napokban sok autógyár közleményeket tett közzé. Leszögezték, hogy az ő autóik megfelelnek a hatósági előírások szerinti kibocsátási határértékeknek és a motorokra nem szereltek csaló szoftvereket.

A VW azt nyilatkozta, hogy az Egyesült Államokban mintegy 500 ezer autót látott el ilyen szoftverrel. Ez a szoftver az üzemanyag-felhasználás hatékonysága és környezet-barátság szempontjából kedvezőbbnek tüntette fel a járműveket, mint amilyenek azok valójában voltak. A német autógyár ismertette azokat a terveit is, amelyek szerint Európában 8,5 millió (ezen belül Németországban 2,4 millió, az Egyesült Királyságban 1,2 millió), Egyesült Államokban pedig 500 ezer autót hív vissza felülvizsgálat céljából.

A Renault francia versenytársa, a Peugeot közölte: az ő gyáraiban a rendőrség nem vizsgálódott. A Társaság közölte azt is, hogy autóinak szennyezőanyag-kibocsátási berendezései sikerrel jutottak át a közelmúltban lefolytatott vizsgálatokon és megfelelnek a hatósági előírásoknak. „Megkaptuk a Segolene Royal energetikai miniszter technikai bizottsága által elvégzett vizsgálatok eredményeit, amelyek szerint azok megfelelnek a hatósági előírásoknak” közölte a Peugeot.

A Daimler német autógyár bejelentette, hogy azokon a dízel-motorokon, amelyeket a Renault szállít a Mercedes-Benz autók számára, nincsenek csaló szoftverek. „Nincs okunk arra, hogy módosítsunk korábbi közleményeinken. Mi nem használunk csaló berendezéseket. A Renault biztosított bennünket arról, hogy ők sem” mondta csütörtökön a Daimler szóvivője a Reuters hírügynökségnek.
Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Mégis kinek az elnöke?

„Kibírtam Obamát, Te is ki fogod bírni Trumpot!"

A strasbourgi bíróság a kritikák kereszttüzében

Trócsányi László igazságügyi miniszter nézőpontja.

Szijjártó: az áldozatok azonosítása még napokig tarthat

Egyelőre nem tudták azonosítani a pénteki veronai buszbaleset 16 halottját és a két válságos állapotban lévő sérültet sem - mondta el Szijjártó Péter.

Matolcsy szerint keletről is jöhet megoldás az európai válságára

A jegybank által megrendezett Lámfalussy konferencián, hétfőn a Kelet és a Nyugat közötti kapcsolat lesz a kiemelt téma.



Több mint 3500 lopott műkincset találtak

Több mint 3500 lopott műkincset találtak meg, és 75 embert vettek őrizetbe egy közös akcióban 18 ország hatóságai - közölte vasárnap a spanyol belügyminisztérium.

Nem lesz leckéztetés, de mazsolázni sem lehet

Franciaország nem büntet, de nem engedi, hogy Nagy-Britannia válogasson az EU vívmányai közül.

Pozsony és Gabcsikovó között leállították a hajóforgalmat

„Az emberi életek fontosabbak, mint a hajózás" jelentette ki a környezetvédelmi miniszter, Solymos László.

Az ukrán védelmi miniszter felszólította Trumpot

Ukrajna politikai és katonai támogatásának folytatására szólította fel Donald Trump beiktatott új amerikai elnököt vasárnap Sztepan Poltorak ukrán védelmi miniszter.

top200