300-207    | MB2-704    | 640-916    | 300-070    | 100-101    | 9L0-012    | MB5-705    | 70-980    | 3002    | LX0-104    | 400-201    | 70-410    | CAS-002    | 642-035    | 350-018    | 642-732    | 300-206    | 101-400    | EX300    | EX200    | PMP    | 1Z0-051    | 70-410    | 102-400    | 200-310    | 70-532    | 1z0-434    | EX300    | CISSP    | 1Z0-061    | 810-403    | MB2-708    | MB2-708    | 300-320    | 1Z0-060    | 2V0-621    | A00-211    | 70-461    | 1V0-601    | 210-260    | 70-411    | A00-211    | 070-341    | IIA-CIA-PART1    | ADM-201    | 70-480    | 070-486    | 1Z0-051    | 300-115    | 350-080    | 300-075    | 2V0-621    | GCIH    | MB2-703    | 70-346    | 101-400    | 642-998    | C2010-595    | 300-075    | 810-403    | 101-400    | 300-070    | MB2-707    | 70-461    | MB6-704    | 640-692    | 70-346    | C_TSCM62_66    | MB5-705    | 70-462    | CAS-002    | PMI-001    | 3002    | 352-001    | 9L0-012    | 1V0-601    | 70-331    | DEV-401    | 100-101    | 640-875    | C2010-595    | 1Z0-062    | 200-120    | 70-461    | 70-486    | 1Z0-061    | MB5-705    | 300-115    | 1z0-434    | C_TADM51_731    | MB2-707    | 70-483    | 1Z0-053    | MB2-704    | 300-206    | ADM-201    | 640-554    | 642-999    | 70-497    | 070-480    | C2010-515    | CRISC    | 312-49v8    | 070-410    | 70-417    | 070-480    | MB6-702    | 010-150    | E20-597    | SSCP    | 2V0-621D    | CISSP    | 101    | 98-364    | CRISC    | MB2-704    | 210-451    | 644-906    | 70-461    | 98-367    | MB2-707    | 300-075    | 70-497    | CISM    | 210-060    | 642-732    | best 98-349 sale do 1Z0-051 questions best 70-347 test latestAWS-SysOps dumps sale cheap DEV-501 test sale MB2-703 test for sale offer VCP550 exam sale

Figyelő online |Globálfalu | A rendőrség vizsgálja a Renault technológiáját


A rendőrség vizsgálja a Renault technológiáját

Figyelő Online - Csepi Lajos
2016.01.15  13:32   
mail
nyomtatás
Miután a rendőrség megszállta a cég fejlesztési műhelyeit, a francia autógyár Renault részvényeinek árfolyama 20 százalékot esett.
A Társaság megerősítette a múlt heti rendőrségi rajtaütés tényét. Közleménye szerint a rendőrség szakértői a gyártóberendezéseket ellenőrizték. A szakértői vizsgálatok a Társaság központi irodáiban és a Renault technológiai központjaiban, Lardy-ban és Guyancourt-ban zajlottak le.

A befektetők attól tartanak, hogy a Renault is belekeveredett abba a csalási botrányba, amely a motorok által kibocsátott szennyező anyag mennyiségének meghamisítása miatt robbant ki. A Volkswagen elismerte, hogy tudatosan tévesztette meg a hatóságokat. A Reanult azonban hangsúlyozta, hogy tesztjei semmiféle olyan jelre nem utaltak, amely ilyen célú berendezés létét bizonyítaná.

A Renault nyilatkozatát megerősítette a francia energetikai miniszter, Segolene Royal is, aki kijelentette, hogy a hatósági vizsgálatok ilyen célú szoftver-applikációt nem mutattak ki.

A Renault tájékoztatása szerint a rendőrségi szakértők átvizsgálták, milyen technológiát alkalmaz a motorokban elégetett üzemanyag gázainak elvezetésére. A gyár teljes körűen együttműködött a vizsgálatot végző szakértőkkel.

A nyilatkozat szerint további, kiegészítő helyszíni - és a felhasznált anyagok összetételére irányuló vizsgálatokra is sor kerül annak érdekében, hogy egyértelműen igazolni lehessen a független szakértőkből álló bizottság tapasztalatai alapján leszűrt első megállapításokat.

Riaszt a szakszervezet

A vizsgálatok híre először a CGT Renault szakszervezetből szivárgott ki. Eszerint a szakértők a motorok szabályozásával foglalkozó részleget vették górcső alá és valószínűleg „összefüggésben állnak a Volkswagen-botrány következményeivel.” A szakszervezet szerint a rendőrség több igazgató személyi számítógépét is lefoglalta.

A Renault az elmúlt hónapban azt nyilatkozta: 50 millió eurónyi fejlesztéssel autói szennyezőanyag-kibocsátását összhangba hozza azokkal az értékekkel, amelyeket a hatósági ellenőrzések során kimutatnak.

A VW botrány

A Volkswagen szennyezőanyag-kibocsátási botránya, amely tavaly szeptemberben robbant ki, nagy figyelmet váltott ki a hatóságok és az autógyártók körében egyaránt. A Volkswagen elismerte, hogy dízel-motorral ellátott járműveibe olyan szoftvert épített be, amely a hatósági vizsgálatok során a kibocsátási adatokat lefelé módosította.

A botrányt követő napokban sok autógyár közleményeket tett közzé. Leszögezték, hogy az ő autóik megfelelnek a hatósági előírások szerinti kibocsátási határértékeknek és a motorokra nem szereltek csaló szoftvereket.

A VW azt nyilatkozta, hogy az Egyesült Államokban mintegy 500 ezer autót látott el ilyen szoftverrel. Ez a szoftver az üzemanyag-felhasználás hatékonysága és környezet-barátság szempontjából kedvezőbbnek tüntette fel a járműveket, mint amilyenek azok valójában voltak. A német autógyár ismertette azokat a terveit is, amelyek szerint Európában 8,5 millió (ezen belül Németországban 2,4 millió, az Egyesült Királyságban 1,2 millió), Egyesült Államokban pedig 500 ezer autót hív vissza felülvizsgálat céljából.

A Renault francia versenytársa, a Peugeot közölte: az ő gyáraiban a rendőrség nem vizsgálódott. A Társaság közölte azt is, hogy autóinak szennyezőanyag-kibocsátási berendezései sikerrel jutottak át a közelmúltban lefolytatott vizsgálatokon és megfelelnek a hatósági előírásoknak. „Megkaptuk a Segolene Royal energetikai miniszter technikai bizottsága által elvégzett vizsgálatok eredményeit, amelyek szerint azok megfelelnek a hatósági előírásoknak” közölte a Peugeot.

A Daimler német autógyár bejelentette, hogy azokon a dízel-motorokon, amelyeket a Renault szállít a Mercedes-Benz autók számára, nincsenek csaló szoftverek. „Nincs okunk arra, hogy módosítsunk korábbi közleményeinken. Mi nem használunk csaló berendezéseket. A Renault biztosított bennünket arról, hogy ők sem” mondta csütörtökön a Daimler szóvivője a Reuters hírügynökségnek.
Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Összeülnek a világ bankárai

Számos nagy ember ott lesz.

Elképesztően jól muzsikál a bankrendszer

Megduplázódott a féléves eredmény.

A dolgozók jó része lemondhat a cafetériáról

A kkv-k csaknem kétharmada nem tervezi béren kívüli juttatással támogatni dolgozóit a következő egy évben.

Leszállt az aranygép - képgaléria

Magyarország nyolc arannyal, három ezüsttel és négy bronzzal zárta a riói játékokat.



Németország a kötelező polgári védelmi szolgálat visszaállítását fontolgatja

Válsághelyzetben a polgárokat kötelezni lehetne közlekedés-irányítási feladatok ellátására, üzemanyag és szállást biztosítására a hadsereg számára.

Jobban gyorsulnak és messzebb jutnak a Tesla autói

Elon Musk bemutatta az „új mérföldkőnek tekinthető", feljavított akkumulátort.

Visszaesett a megújuló energia-termelés Romániában

Az elhibázott támogatás-politika visszavetette a beruházásokat és a termelést.

üzleti innováció
SAP

Kihirdették a „Digitális Esély 2015" pályázat nyerteseit

Tavaly hagyományteremtő jelleggel indult az SAP szoftvercég és az NHIT együttműködése, a Digitális Esély pályázat meghirdetése.