300-207    | MB2-704    | 640-916    | 300-070    | 100-101    | 9L0-012    | MB5-705    | 70-980    | 3002    | LX0-104    | 400-201    | 70-410    | CAS-002    | 642-035    | 350-018    | 642-732    | 300-206    | 101-400    | EX300    | EX200    | PMP    | 1Z0-051    | 70-410    | 102-400    | 200-310    | 70-532    | 1z0-434    | EX300    | CISSP    | 1Z0-061    | 810-403    | MB2-708    | MB2-708    | 300-320    | 1Z0-060    | 2V0-621    | A00-211    | 70-461    | 1V0-601    | 210-260    | 70-411    | A00-211    | 070-341    | IIA-CIA-PART1    | ADM-201    | 70-480    | 070-486    | 1Z0-051    | 300-115    | 350-080    | 300-075    | 2V0-621    | GCIH    | MB2-703    | 70-346    | 101-400    | 642-998    | C2010-595    | 300-075    | 810-403    | 101-400    | 300-070    | MB2-707    | 70-461    | MB6-704    | 640-692    | 70-346    | C_TSCM62_66    | MB5-705    | 70-462    | CAS-002    | PMI-001    | 3002    | 352-001    | 9L0-012    | 1V0-601    | 70-331    | DEV-401    | 100-101    | 640-875    | C2010-595    | 1Z0-062    | 200-120    | 70-461    | 70-486    | 1Z0-061    | MB5-705    | 300-115    | 1z0-434    | C_TADM51_731    | MB2-707    | 70-483    | 1Z0-053    | MB2-704    | 300-206    | ADM-201    | 640-554    | 642-999    | 70-497    | 070-480    | C2010-515    | CRISC    | 312-49v8    | 070-410    | 70-417    | 070-480    | MB6-702    | 010-150    | E20-597    | SSCP    | 2V0-621D    | CISSP    | 101    | 98-364    | CRISC    | MB2-704    | 210-451    | 644-906    | 70-461    | 98-367    | MB2-707    | 300-075    | 70-497    | CISM    | 210-060    | 642-732    | best 98-349 sale do 1Z0-051 questions best 70-347 test latestAWS-SysOps dumps sale cheap DEV-501 test sale MB2-703 test for sale offer VCP550 exam sale

Figyelő online |Lapszemle | Mi a kínai csatornaépítés ára?


Mi a kínai csatornaépítés ára?

Figyelő Online - Molnár Brigitta
2016.01.11  11:20   
mail
nyomtatás
A kínai vízszállító csatorna építése miatt sokakat kényszerítettek, hogy elhagyják a lakhelyüket, azonban nehéz számukra az újrakezdés - írja a Foreign Policy.

Mao bejelentéseihez hasonlóan nagyon egyszerűnek tűnt az elgondolás: „Délen sok víz van, északon pedig kevés. Tehát szállítsunk északra vizet és megoldódik a probléma". Az 1952-es ötlet négy évtized múlva vált konkrét tervvé: megszületett Kína legambiciózusabb mérnöki terve. Ebben arról volt szó, hogy nagyjából 45 milliárd köbméter vizet szállítanak a Jangcéből és a mellékfolyóiból Pekingbe és a környékbeli farmokra, valamint a gyárvárosokba csatornákon keresztük. A központi útvonal 2014 végén kezdett el működni, s Hubeiből szállítja Pekingbe a vizet.

Mint olyan sok más kínai terv, ez is számos ember életét keserítette meg. A legtöbben úgy látják, hogy a South-to-North Water Transfer Project szükséges, de nem elégséges ahhoz, hogy megoldja a Peking környéki súlyos vízhiányt. Pekingben a szárazság pedig minden évben súlyosabbá válik az időjárási tényezők és a túlzott gátépítések miatt. A helyzetet az is nehezíti, hogy a területen található kevés víz túlzottan szennyezett. Úgy tűnik, hogy a 45 milliárd köbméter víz sem jelenthet tényleges megoldást a megfelelő szabályok kialakítása nélkül.

Fontos azt is megemlíteni, hogy a vízszállítási projektnek nemcsak előnyei vannak, például megterheli a környezetet. 2006-ban már amiatt aggódtak a környezetvédők, hogy a Jangce folyó élővilága számára kifejezetten káros lesz az építkezés, hiszen így a folyóban összegyűlhetnek azok a szennyezőanyagok, amelyek a környező területekről kerül bele.

A környezeti terhelés mellett az emberekkel kapcsolatos szempontokra is érdemes figyelni. A projekt nyertesei egyértelműen a pekingi (és peking környéki) lakosok voltak, akik így nyugodtan tudnak zuhanyozni a lakásaikban és tiszta vízzel főzhetnek. Azonban több ezer embernek kellett elhagynia a lakhelyét a projekt miatt. Miután a környezetükben lecsökkent a víz mennyisége, más helyre kellett költözniük maguk mögött hagyva a munkahelyüket, a családjukat vagy a közösségüket. Őket csak az vigasztalhatja, hogy így megvalósult a vezetők elképzelése és elindult egy olyan projekt, ami megoldja a nemzet egyik súlyos problémáját.

Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék: KínaMao

Hozzászólások

Rómából szeretettel

A befektetői bizalom elvesztése esetén ismét az összeomlás szélére kerülhet Olaszország harmadik legnagyobb bankja.

Autógyártó lesz az Apple?

A cég első ízben ismerte el, hogy vezető nélküli autó kifejlesztésén dolgozik.

Az óraátállításról is tárgyal a parlament

A képviselőknek kedden huszonhat előterjesztésről kell határozniuk.

Esett a BUX

A BÉT részvényindexe az előző hetinél 0,57 százalékkal alacsonyabban zárt.



top200