300-207    | MB2-704    | 640-916    | 300-070    | 100-101    | 9L0-012    | MB5-705    | 70-980    | 3002    | LX0-104    | 400-201    | 70-410    | CAS-002    | 642-035    | 350-018    | 642-732    | 300-206    | 101-400    | EX300    | EX200    | PMP    | 1Z0-051    | 70-410    | 102-400    | 200-310    | 70-532    | 1z0-434    | EX300    | CISSP    | 1Z0-061    | 810-403    | MB2-708    | MB2-708    | 300-320    | 1Z0-060    | 2V0-621    | A00-211    | 70-461    | 1V0-601    | 210-260    | 70-411    | A00-211    | 070-341    | IIA-CIA-PART1    | ADM-201    | 70-480    | 070-486    | 1Z0-051    | 300-115    | 350-080    | 300-075    | 2V0-621    | GCIH    | MB2-703    | 70-346    | 101-400    | 642-998    | C2010-595    | 300-075    | 810-403    | 101-400    | 300-070    | MB2-707    | 70-461    | MB6-704    | 640-692    | 70-346    | C_TSCM62_66    | MB5-705    | 70-462    | CAS-002    | PMI-001    | 3002    | 352-001    | 9L0-012    | 1V0-601    | 70-331    | DEV-401    | 100-101    | 640-875    | C2010-595    | 1Z0-062    | 200-120    | 70-461    | 70-486    | 1Z0-061    | MB5-705    | 300-115    | 1z0-434    | C_TADM51_731    | MB2-707    | 70-483    | 1Z0-053    | MB2-704    | 300-206    | ADM-201    | 640-554    | 642-999    | 70-497    | 070-480    | C2010-515    | CRISC    | 312-49v8    | 070-410    | 70-417    | 070-480    | MB6-702    | 010-150    | E20-597    | SSCP    | 2V0-621D    | CISSP    | 101    | 98-364    | CRISC    | MB2-704    | 210-451    | 644-906    | 70-461    | 98-367    | MB2-707    | 300-075    | 70-497    | CISM    | 210-060    | 642-732    | best 98-349 sale do 1Z0-051 questions best 70-347 test latestAWS-SysOps dumps sale cheap DEV-501 test sale MB2-703 test for sale offer VCP550 exam sale

Figyelő online |StartUp + KKV | Feje tetejére állt a Volkswagen


Feje tetejére állt a Volkswagen

Figyelő Online
2016.01.09  11:38   
mail
nyomtatás
A szennyezőanyag-kibocsátási botrány következményeivel küszködő német auótgyárnak 11 év óta először kellett tudomásul vennie, hogy eladásai az előző évhez képest csökkentek.
A VW márkájú személygépkocsik forgalma 2015-ben 4,8 százalékkal, az előző évi 6,12 millió darabról 5,82 millió darabra esett vissza. A helyzetet tovább rontja, hogy a decemberi megrendelések visszaesése Kínában és az Egyesült Államokban is a kereslet mérséklődésére utal.

A VW ígéretet tett arra, hogy a következő hetekben rendbe teszi azt a több millió autót, amelyeket az Egyesült Államokban a kibocsátási szinteket meghamisító szoftverrel látott el.

Az értékesítési számok szeptemberben, a botrány kirobbanása után kezdtek csökkenni. A VW októberben 5,3, novemberben 2,4, decemberben pedig 7,9 százalékkal kevesebb személyautót értékesített, mint az előző év azonos hónapjaiban.

A legnagyobb részleg forgalmának visszaesése magával rántotta az egész Társaság teljesítményének alakulását is. A VW összesen 9,93 millió járművet adott el, ami 13 év óta először kevesebb az előző esztendőben értékesített darabszámnál.

A Volkswagen vezérigazgatója, Herbert Diess azonban szerdán kijelentette: bizakodik abban, hogy a Társaság hamarosan megtalálja a kivezető utat. „Össze fogunk állítani egy csomagot, amely kielégíti a hatóságokat és ami a legfontosabb, találkozik vevőink elvárásaival” - mondta Herbert Diess.

Úgy tűnik azonban, hogy a hatóságok kevésbé bizakodóak. Az amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA), amelynek szakértői a botrányt kirobbantották, hétfőn bejelentette: „a VW egyelőre nem állt elő elfogadható megoldással”.

A Társaság a jövő héten, Washingtonban ismerteti terveit az amerikai hatóságokkal.

Az amerikai vádak

Az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma hétfőn pert indított a VW ellen. A kereset szerint a Társaság olyan, számítógépes szoftvert tartalmazó berendezést épített autóiba, amely érzékelte, mikor ellenőrzik a motor szennyezőanyag-kibocsátását.

George Jepsen, Connecticut főügyésze pénteken azt mondta, hogy a Társaság nem volt együttműködő a vizsgálat során. A német jogra hivatkozva nem adta ki azokat az e-maileket, amelyeket a cég vezetői küldtek egymásnak a kibocsátási botránnyal kapcsolatban.

„Nem megnyugtató, hogy azokkal a nyilvános közleményekkel szemben, amelyeket a Társaság az együttműködési készségről és a tudatos csalás kivizsgálására irányuló vizsgálatok gyors lezárásának igényéről tesz, a Volkswagen a német jogra hivatkozva valójában megtagadja az együttműködést” - áll George Jespen közleményében.

Az autóipar rekord évet zárt

A 2015-ös évben az Autodata statisztikái szerint minden korábbinál több, 17,47 millió autót adtak el. Az adatgyűjtés 1980 óta folyik. Az egyik legnagyobb amerikai autógyártó, a General Motors eladásai 8 százalékkal nőttek.

A Mercedes-Benz USA megalapítása óta nem zárt ilyen jó évet. Forgalma 3,8 százalékkal emelkedett. Az év az Egyesült Királyságban is eladási rekordokat hozott. Az Autógyártók-és Kereskedők Szövetsége szerint 2,63 millió autót vettek nyilvántartásba, többet, mint az előző csúcsévben, 2003-ban.
Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Bővülő magyar-szlovák kapcsolatok

Multiszektorálissá bővülnek a magyar-szlovák gazdasági kapcsolatok.

A centenárium árnyékában

A hétvégi választások után eldől, hogy normalizálódhat, vagy tovább éleződik a magyar-román viszony - mondta a Figyelőnek az RMDSZ elnöke.

Merre tovább MFB, BB, takarékok?

Méretes és változatos állami feladatok tartoznak a kormánybiztos alá.



Bővülő magyar-szlovák kapcsolatok

Multiszektorálissá bővülnek a magyar-szlovák gazdasági kapcsolatok.

Felvillanyozva!

Edison Light Up! néven innovációs pályázatot és startup versenyt hirdet az MVM.

Startup-fellegvárrá alakulhat az egyik rozsdaövezet

Főszerepben az innovatív irodaterek.

top200