300-207    | MB2-704    | 640-916    | 300-070    | 100-101    | 9L0-012    | MB5-705    | 70-980    | 3002    | LX0-104    | 400-201    | 70-410    | CAS-002    | 642-035    | 350-018    | 642-732    | 300-206    | 101-400    | EX300    | EX200    | PMP    | 1Z0-051    | 70-410    | 102-400    | 200-310    | 70-532    | 1z0-434    | EX300    | CISSP    | 1Z0-061    | 810-403    | MB2-708    | MB2-708    | 300-320    | 1Z0-060    | 2V0-621    | A00-211    | 70-461    | 1V0-601    | 210-260    | 70-411    | A00-211    | 070-341    | IIA-CIA-PART1    | ADM-201    | 70-480    | 070-486    | 1Z0-051    | 300-115    | 350-080    | 300-075    | 2V0-621    | GCIH    | MB2-703    | 70-346    | 101-400    | 642-998    | C2010-595    | 300-075    | 810-403    | 101-400    | 300-070    | MB2-707    | 70-461    | MB6-704    | 640-692    | 70-346    | C_TSCM62_66    | MB5-705    | 70-462    | CAS-002    | PMI-001    | 3002    | 352-001    | 9L0-012    | 1V0-601    | 70-331    | DEV-401    | 100-101    | 640-875    | C2010-595    | 1Z0-062    | 200-120    | 70-461    | 70-486    | 1Z0-061    | MB5-705    | 300-115    | 1z0-434    | C_TADM51_731    | MB2-707    | 70-483    | 1Z0-053    | MB2-704    | 300-206    | ADM-201    | 640-554    | 642-999    | 70-497    | 070-480    | C2010-515    | CRISC    | 312-49v8    | 070-410    | 70-417    | 070-480    | MB6-702    | 010-150    | E20-597    | SSCP    | 2V0-621D    | CISSP    | 101    | 98-364    | CRISC    | MB2-704    | 210-451    | 644-906    | 70-461    | 98-367    | MB2-707    | 300-075    | 70-497    | CISM    | 210-060    | 642-732    | best 98-349 sale do 1Z0-051 questions best 70-347 test latestAWS-SysOps dumps sale cheap DEV-501 test sale MB2-703 test for sale offer VCP550 exam sale

Figyelő online |Gazdaság | Paks 2: kifejtette aggályait az unió


Paks 2: kifejtette aggályait az unió

Figyelő Online - Jandó Zoltán
2016.01.06  14:53   
mail
nyomtatás
Az Európai Bizottságnak kétségei vannak Paks 2 arányosságával kapcsolatban, és aggályosnak tartják a bővítés versenytorzító hatásait is.

Az EB még novemberben jelentette be, hogy mélyreható vizsgálatot indít annak feltárására, tartalmaz-e állami támogatást a paksi bővítéshez megálmodott finanszírozási konstrukció. A szervezet most ennek részletes, 33 oldalas indoklását tette közzé. A dokumentum hosszasan mutatja be magát a projektet is, a lényegi információkat azonban - minden bizonnyal a magyar fél kérésére - kipontozták. Így például működési és a karbantartási költségek eredetileg becsült összege, a várt kihasználtság és a tényleges vételár helyén is csak 3 pont szerepel, a magyarázat szerint azért, mert ezek bizalmas információnak, illetve üzleti titoknak számítanak. Az ugyanakkor kiderül, hogy az új erőmű tényleges vételára nem azonos az eddig emlegetett 12,5 milliárd euróval. A jelenlegi árfolyamon durván 4000 milliárd forintot jelentő összegnek ugyanis a teljes projektet fedeznie kellene, ebben pedig már az úgynevezett "kivitelezési fázisra elkülönített" pénz is benne van. Utóbbiba az olyan infrastrukturális fejlesztések tartoznak, amelyek nem részei közvetlenül az atomerőmű-beruházásnak, de ahhoz kapcsolódnak (például a hálózat fejlesztése). Ezt a milliárd euróban mérhető értékű csomagot pedig egy az egyben a magyar fél fedezi, ami azt is jelenti, hogy az atomerőmű 20 százaléka felett (ez az, amit önrészként kell biztosítania az államnak) elég komoly egyéb kiadásai lesznek a büdzsének a projekthez köthetően már az építési fázisban is.

A jelentés szerint Magyarország azt állítja, hogy „a beruházás nem képez állami támogatást, mivel nem nyújt gazdasági előnyt a Paks II-nek, mert teljesül a piacgazdasági befektető elve". A magyar kormány ennek igazolására két gazdasági tanulmányt nyújtott be. Az elsőt tavaly februárban, míg a másodikat 2015. október 8-án. Ez utóbbi feltehetőleg az azóta nyilvánosságra is hozott Rothschild jelentés.

Az EB ezeket a tanulmányokat - illetve az egyéb bekért kiegészítő anyagokat - vizsgálta meg, és vetette össze saját előrejelzéseivel, számításaival. Ezek alapján pedig arra jutottak: „kétségek merülnek fel azzal kapcsolatban, hogy a Magyarországon két új atomreaktor fejlesztésére irányuló intézkedés, melynek keretében a reaktorokat a kivitelezés alatt teljes mértékben a magyar állam finanszírozza a két reaktor jövőbeni tulajdonosa és üzemeltetője, a Paks II entitás javára, nem tartalmaz az EUMSZ 107. cikkének (1) bekezdése értelmében vett állami támogatást". A bizottságnak továbbá kétségei vannak a bejelentett intézkedés arányosságával kapcsolatban, és aggályosnak tartják a bővítés versenytorzító hatásait is.

A magyar kormánynak elvileg a november 23-ai keltezésű levél kézhezvételétől számítva egy hónapja van, hogy benyújtsa észrevételeit és az EB rendelkezésére bocsásson minden olyan információt, amely segíthet a projekt értékelésében. A hivatalos vizsgálati eljárás lehetőséget ad az intézkedéssel kapcsolatos észrevételek megtételére azoknak a harmadik feleknek is, akiknek érdekeit érintheti a támogatás nyújtása. A bizottság ezek alapján fogja újraértékelni álláspontját.

Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék: Paksatomerőmű

Hozzászólások

Az öt legnagyobb bank ellen hajtottak vége kibertámadást

Az orosz pénzintézeteket DDoS-támadás érte.

A Harvard is beszállt a magyarok elődeinek kutatásába

Honfoglalás újrahangolva: régészeti adatok alapján feltehetően a 9. század elején és nem a 8. században keltek át a Volgán a magyarok.

Drágábban lehet tankolni

Az autósok 15-25 forintos különbséget is tapasztalhatnak a töltőállomások árai között.

Tíz év fegyház

A terrorizmussal vádolt szír férfi a legenyhébb ítéletet kapta. Más kérdés, hogy a törvényt mennyire érezzük igazságosnak.



Hasítanak a Csongrád megyei cégek

2015-ben 2004,3 milliárd forint nettó árbevételt értek el, ami 2,2 százalékkal haladta meg az előző évit.

350 új munkahely jön létre

Tízmilliárdos beruházás eredménye a számos új munkahely.

top200