300-207    | MB2-704    | 640-916    | 300-070    | 100-101    | 9L0-012    | MB5-705    | 70-980    | 3002    | LX0-104    | 400-201    | 70-410    | CAS-002    | 642-035    | 350-018    | 642-732    | 300-206    | 101-400    | EX300    | EX200    | PMP    | 1Z0-051    | 70-410    | 102-400    | 200-310    | 70-532    | 1z0-434    | EX300    | CISSP    | 1Z0-061    | 810-403    | MB2-708    | MB2-708    | 300-320    | 1Z0-060    | 2V0-621    | A00-211    | 70-461    | 1V0-601    | 210-260    | 70-411    | A00-211    | 070-341    | IIA-CIA-PART1    | ADM-201    | 70-480    | 070-486    | 1Z0-051    | 300-115    | 350-080    | 300-075    | 2V0-621    | GCIH    | MB2-703    | 70-346    | 101-400    | 642-998    | C2010-595    | 300-075    | 810-403    | 101-400    | 300-070    | MB2-707    | 70-461    | MB6-704    | 640-692    | 70-346    | C_TSCM62_66    | MB5-705    | 70-462    | CAS-002    | PMI-001    | 3002    | 352-001    | 9L0-012    | 1V0-601    | 70-331    | DEV-401    | 100-101    | 640-875    | C2010-595    | 1Z0-062    | 200-120    | 70-461    | 70-486    | 1Z0-061    | MB5-705    | 300-115    | 1z0-434    | C_TADM51_731    | MB2-707    | 70-483    | 1Z0-053    | MB2-704    | 300-206    | ADM-201    | 640-554    | 642-999    | 70-497    | 070-480    | C2010-515    | CRISC    | 312-49v8    | 070-410    | 70-417    | 070-480    | MB6-702    | 010-150    | E20-597    | SSCP    | 2V0-621D    | CISSP    | 101    | 98-364    | CRISC    | MB2-704    | 210-451    | 644-906    | 70-461    | 98-367    | MB2-707    | 300-075    | 70-497    | CISM    | 210-060    | 642-732    | best 98-349 sale do 1Z0-051 questions best 70-347 test latestAWS-SysOps dumps sale cheap DEV-501 test sale MB2-703 test for sale offer VCP550 exam sale

Figyelő online |Gazdaság | Paks 2: kifejtette aggályait az unió


Paks 2: kifejtette aggályait az unió

Figyelő Online - Jandó Zoltán
2016.01.06  14:53   
mail
nyomtatás
Az Európai Bizottságnak kétségei vannak Paks 2 arányosságával kapcsolatban, és aggályosnak tartják a bővítés versenytorzító hatásait is.

Az EB még novemberben jelentette be, hogy mélyreható vizsgálatot indít annak feltárására, tartalmaz-e állami támogatást a paksi bővítéshez megálmodott finanszírozási konstrukció. A szervezet most ennek részletes, 33 oldalas indoklását tette közzé. A dokumentum hosszasan mutatja be magát a projektet is, a lényegi információkat azonban - minden bizonnyal a magyar fél kérésére - kipontozták. Így például működési és a karbantartási költségek eredetileg becsült összege, a várt kihasználtság és a tényleges vételár helyén is csak 3 pont szerepel, a magyarázat szerint azért, mert ezek bizalmas információnak, illetve üzleti titoknak számítanak. Az ugyanakkor kiderül, hogy az új erőmű tényleges vételára nem azonos az eddig emlegetett 12,5 milliárd euróval. A jelenlegi árfolyamon durván 4000 milliárd forintot jelentő összegnek ugyanis a teljes projektet fedeznie kellene, ebben pedig már az úgynevezett "kivitelezési fázisra elkülönített" pénz is benne van. Utóbbiba az olyan infrastrukturális fejlesztések tartoznak, amelyek nem részei közvetlenül az atomerőmű-beruházásnak, de ahhoz kapcsolódnak (például a hálózat fejlesztése). Ezt a milliárd euróban mérhető értékű csomagot pedig egy az egyben a magyar fél fedezi, ami azt is jelenti, hogy az atomerőmű 20 százaléka felett (ez az, amit önrészként kell biztosítania az államnak) elég komoly egyéb kiadásai lesznek a büdzsének a projekthez köthetően már az építési fázisban is.

A jelentés szerint Magyarország azt állítja, hogy „a beruházás nem képez állami támogatást, mivel nem nyújt gazdasági előnyt a Paks II-nek, mert teljesül a piacgazdasági befektető elve". A magyar kormány ennek igazolására két gazdasági tanulmányt nyújtott be. Az elsőt tavaly februárban, míg a másodikat 2015. október 8-án. Ez utóbbi feltehetőleg az azóta nyilvánosságra is hozott Rothschild jelentés.

Az EB ezeket a tanulmányokat - illetve az egyéb bekért kiegészítő anyagokat - vizsgálta meg, és vetette össze saját előrejelzéseivel, számításaival. Ezek alapján pedig arra jutottak: „kétségek merülnek fel azzal kapcsolatban, hogy a Magyarországon két új atomreaktor fejlesztésére irányuló intézkedés, melynek keretében a reaktorokat a kivitelezés alatt teljes mértékben a magyar állam finanszírozza a két reaktor jövőbeni tulajdonosa és üzemeltetője, a Paks II entitás javára, nem tartalmaz az EUMSZ 107. cikkének (1) bekezdése értelmében vett állami támogatást". A bizottságnak továbbá kétségei vannak a bejelentett intézkedés arányosságával kapcsolatban, és aggályosnak tartják a bővítés versenytorzító hatásait is.

A magyar kormánynak elvileg a november 23-ai keltezésű levél kézhezvételétől számítva egy hónapja van, hogy benyújtsa észrevételeit és az EB rendelkezésére bocsásson minden olyan információt, amely segíthet a projekt értékelésében. A hivatalos vizsgálati eljárás lehetőséget ad az intézkedéssel kapcsolatos észrevételek megtételére azoknak a harmadik feleknek is, akiknek érdekeit érintheti a támogatás nyújtása. A bizottság ezek alapján fogja újraértékelni álláspontját.

Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék: Paksatomerőmű

Hozzászólások

Kitüntettek egy innovatív menedzsert

Egy online fizetésben is erős cég vezetője kapta a Világélelmezési Program rangos elismerését, mivel innovációt hozott az élelmiszersegély-osztás folyamatába.

Tanulj hiányszakmát!

Több cég is rástartolt az informatikusképzésre.

Egyre több kibertámadással néz szembe a NATO

Tavaly 60 százalékkal nőtt a NATO elleni kibertámadások száma, és több tagállamban attól tartanak, hogy hackerek választási kampányok befolyásolásával próbálkozhatnak.

Idén is a kórházi várólisták csökkenése várható

Tovább csökkennek a kórházi várólisták, a kormányzat idén is 5 milliárd pluszforrást fordít erre a célra.



Súlyos kockázatra figyelmeztet a HENT

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta diagnosztikai eszközök.

Az EKB nem változtatott az irányadó kamaton

Az Európai Központi Bank (EKB) kormányzótanácsa csütörtöki ülésén a várakozásoknak megfelelően nem változtatott az irányadó kamaton.

top200