300-207    | MB2-704    | 640-916    | 300-070    | 100-101    | 9L0-012    | MB5-705    | 70-980    | 3002    | LX0-104    | 400-201    | 70-410    | CAS-002    | 642-035    | 350-018    | 642-732    | 300-206    | 101-400    | EX300    | EX200    | PMP    | 1Z0-051    | 70-410    | 102-400    | 200-310    | 70-532    | 1z0-434    | EX300    | CISSP    | 1Z0-061    | 810-403    | MB2-708    | MB2-708    | 300-320    | 1Z0-060    | 2V0-621    | A00-211    | 70-461    | 1V0-601    | 210-260    | 70-411    | A00-211    | 070-341    | IIA-CIA-PART1    | ADM-201    | 70-480    | 070-486    | 1Z0-051    | 300-115    | 350-080    | 300-075    | 2V0-621    | GCIH    | MB2-703    | 70-346    | 101-400    | 642-998    | C2010-595    | 300-075    | 810-403    | 101-400    | 300-070    | MB2-707    | 70-461    | MB6-704    | 640-692    | 70-346    | C_TSCM62_66    | MB5-705    | 70-462    | CAS-002    | PMI-001    | 3002    | 352-001    | 9L0-012    | 1V0-601    | 70-331    | DEV-401    | 100-101    | 640-875    | C2010-595    | 1Z0-062    | 200-120    | 70-461    | 70-486    | 1Z0-061    | MB5-705    | 300-115    | 1z0-434    | C_TADM51_731    | MB2-707    | 70-483    | 1Z0-053    | MB2-704    | 300-206    | ADM-201    | 640-554    | 642-999    | 70-497    | 070-480    | C2010-515    | CRISC    | 312-49v8    | 070-410    | 70-417    | 070-480    | MB6-702    | 010-150    | E20-597    | SSCP    | 2V0-621D    | CISSP    | 101    | 98-364    | CRISC    | MB2-704    | 210-451    | 644-906    | 70-461    | 98-367    | MB2-707    | 300-075    | 70-497    | CISM    | 210-060    | 642-732    | best 98-349 sale do 1Z0-051 questions best 70-347 test latestAWS-SysOps dumps sale cheap DEV-501 test sale MB2-703 test for sale offer VCP550 exam sale

Figyelő online |Gazdaság | Újabb nagy magyar-orosz biznisz jöhet<br />


Újabb nagy magyar-orosz biznisz jöhet

Figyelő Online - Váczi István
2014.03.13  07:00   
mail
nyomtatás
Valószínű, hogy a kormány felújítás címén lényegében új orosz metrókocsikat vesz a 3-as vonalra. Ezt az ellenzék győzelmén kívül az ukrajnai események akadályozhatják meg.
Szinte nem múlik el hét anélkül, hogy ne esnének ki szerelvények a 3-as metró forgalmából, vagy ne kellene lezárni a vonal egy részét. A sürgető probléma megoldása csigalassúsággal látszik körvonalazódni.

Ez lapunk egyik forrása szerint nem véletlen. Addig húzzák az időt, míg a szokványos tendereztetésre a vis maior helyzet miatt nem lesz idő, legalábbis lehet erre hivatkozni - beszélt megérzéséről lapunknak.

Lehet ebben valami, főleg, hogy a Figyelő információi szerint a kormány Paks után ezúttal is orosz megoldásra hajlik, így a borítékolható kritikákkal szemben minden ellenérv jól jöhet. Igaz, elképzelhető, hogy a külpolitikai események felülírják valamelyest ezt a forgatókönyvet, amely még az ukrajnai válság eldurvulása előtt állt össze.

Kommunikációs maszlag

Ha nem változik a terv, akkor hivatalosan a szerelvények felújításáról lesz szó, amelyet ki más végezhetne, mint a gyártó Metrovagonmas. Ez azonban lényegében kommunikációs maszlag.

„Amiről szó van, az inkább újjáépítés. Ez azt takarja, hogy a járműveket kiviszik a gyártóhoz, ahol ezeket valószínűleg szétvágják. Némi túlzással azt lehet mondani, hogy a kocsik azonosító számán kívül nem sok minden kerülne át az új járművekre" - vázolta lapunknak a várható menetrendet Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke.



Vissza a 80-as évekbe

Vagyis lényegében újonnan gyártott kocsik jönnének Budapestre, egészen pontosan 222 darab, mintegy 60 milliárd forintért. Metrós körökben már ismert ezek típusa is: a 81-717.6-os jelű sorozatról van szó.

Egy 80-as évekbeli konstrukcióról van szó, ennek megfelelő technikai színvonallal, karbantartása, energiafelhasználása kedvezőtlen. Anyagi szempontból csak rövid távon járna jobban az ország a fenti opcióval. A felújításnak álcázott megoldás 60 milliárd forintos költségével szemben 90 milliárd körüli összegből már minden szempontból korszerű járműveket lehetne beszerezni.

A témáról részletesen olvashat a Figyelő hetilap március 13-i, idei 11. lapszámában.

mail
nyomtatás

Hozzászólások

Az arany után a platina is drágulhat

A platina világpiaci kereslete az ipar, elsősorban az autógyártás növekvő igénye miatt 2016-ban 861 ezer unciával haladhatja meg a kínálatot

Müncheni lövöldözés: kiderült a tettes személye

Egy 18 éves német-iráni kettős állampolgár volt a péntek esti müncheni lövöldözés elkövetője

Van élet az EU után

Bizottsági tisztviselők lázadtak fel José Manuel Barroso, előző elnök zsíros szerződése miatt, és méltó büntetést követelnek.

Így kell elindítani egy startupot

A változó gazdasági környezet elvárásainak megfelelően aktualizált kiadvány segítséget nyújt a kreativitás és az innováció integrációjához.



Az arany után a platina is drágulhat

A platina világpiaci kereslete az ipar, elsősorban az autógyártás növekvő igénye miatt 2016-ban 861 ezer unciával haladhatja meg a kínálatot

sh-media, webfejlesztés

üzleti innováció
SAP

Kihirdették a „Digitális Esély 2015" pályázat nyerteseit

Tavaly hagyományteremtő jelleggel indult az SAP szoftvercég és az NHIT együttműködése, a Digitális Esély pályázat meghirdetése.