EUR: 311.330 USD: 232.450 CHF: 255.750 2014.07.31. |


startup

Hand-In-Scan sikersztori: kétkezi munkával

Sikerrel tesztelték külföldön is a kézhigiénia-ellenőrző eszközt, így jöhet a német majd az amerikai piacravitel.

Korábbi lapszámok

A BKV-szakszervezet síncseréért kiált

Figyelő Online
2013.01.23  17:30   
mail
nyomtatás
betuméret növelés
betuméret csökkentés
A BKV metrós szakszervezete szerint a 3-as vonalon lévő 70 kilométernyi sínből 50-et ki kellene cserélni, egyúttal fel kellene újítani a sínlekötéseket is, hogy a teljes rekonstrukció 2016-os dátumáig biztosan működjön a vonal.
hirdetés
Gulyás Attila, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke az MTI-nek szerdán elmondta, hogy eddig 600 méter sínt cseréltek ki, ebben az évben 10-20 kilométer cseréjét tervezik, rövid időn belül pedig 2,5 kilométer új sín beépítése van tervben, de ezzel az ütemmel nem húzható ki a 2016-ban tervezett felújításig az üzemelés. Egy váltó- vagy pályahiba miatt előfordulhat, hogy hosszabb időre le kell állítani a szerelvények közlekedését, ha nem sikerül rövid időn belül nagyobb felújítást végezni a vonalon.

A BKV a MÁV és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakértőivel minden este ultrahangos vizsgálatnak veti alá a sínszálakat, éjjelente pedig egy-egy szakaszt a pályaőrök gyalog járnak be, akik a sínek mellett a sínkötések állapotát is vizsgálják. Sebességkorlátozások most is vannak, az automata szerelvények közlekedését korábban biztosító, Magyarország legmodernebb vonatbefolyásoló rendszerét emiatt nem tudják használni a vonalon. A szakszervezeti vezető becslése szerint egy, a 2-es metróéhoz hasonló felújítás a 3-as vonalon 100 milliárd forintba kerülne. Hozzátette: az Alstom Metropolisok folyamatos üzembe állításával a jobb állapotú szovjet szerelvényeket a 3-as vonalra állíthatják be, de kérdés, hogy az automata üzemmódot biztosító fedélzeti berendezést érdemes-e telepíteni rájuk. Egy rossz metrószerelvényt félre lehet állítani, de ahol nincs sín, ott semmilyen vonat nem tud közlekedni - mondta Gulyás Attila arra utalva, hogy az infrastruktúra rosszabb állapotban van, mint a szerelvények.
MTI
mail
nyomtatás



A kommenteléshez be kell jelentkezni.

Hozzászólások

Nincs hozzászólás

Aktuális címlap

Kapcsolódó cikkek

hitelkakulator
hitelkakulator
betet kalkulator
kartya kalkulator