EUR: 306.540 USD: 246.340 CHF: 254.810 2014.11.29. |


Az OTP szép kártyások elégedettebbek munkáltatójukkal

otpszepkartya

A hazai munkavállalók több mint fele, 54,8 százaléka kap valamilyen Cafeteria juttatást. Ez két százalékpontos emelkedés 2012-höz képest. A legnépszerűbb elektronikus béren kívüli juttatás idén is a SZÉP kártya lett – derült ki az OTP Bank megbízásából készült reprezentatív kutatásból.

sh-media, webfejlesztés

„Cégünk hősies időket él” - Interjú a Microsoft alelnökével

Figyelő Online - Halaska Gábor, Lambert Gábor
2012.11.15  06:28   
mail
nyomtatás
betuméret növelés
betuméret csökkentés
A Microsoft az idén nem kevesebb mint 9,5 milliárd dollárt költ kutatás-fejlesztésre, és most a Windows 8 mellett is számos bejelentésre készül – mondta el lapunknak B. Kevin Turner. A világcég alelnöke, aki Budapesten találkozott Orbán Viktor kormányfővel is, ugyanakkor nem ígérte a magyarországi k+f bázis bővítését.
hirdetés


– Pár nappal az amerikai elnökválasztás után mit vár az elkövetkező négy évtől, kiindulva abból, hogy az IT-szektor inkább a demokratákat támogatta, mint a republikánusokat?

– Tudjuk az előző évekből, hogy mit várhatunk: van egyfajta kiszámíthatóság. Ugyanúgy demokrata lesz az elnök, a szenátus, és ugyanúgy republikánus a képviselőház, mint az elmúlt négy évben. A kihívás az, hogyan dolgozzanak együtt, hogy a legjobb, előremutató lépéseket kidolgozzák. Bár az elektori szavazatok nem voltak szorosak, az egyéni voksokban mindössze egyszázaléknyi különbség volt. Most a két oldalnak össze kell fognia, hogy úrrá legyenek az olyan problémákon, mint a költségvetési krízis vagy az adózási kérdések. Hatékonyabb kormányzásra számítok, hiszen az együttműködés szükségességét a kormány megtanulta az elmúlt években.

– Mármint Amerikában. Magyarországi látogatásán miről tárgyalt Orbán Viktor miniszterelnökkel?
– Először is büszkék vagyunk arra, hogy a Magyarországon két évtizede jelen lévő Microsoft közvetlenül és exkluzív partnerein keresztül közvetetten összesen mintegy 50 ezer embernek ad munkát. Ez az IT-ágazat 48 százalékát jelenti, így a Microsoft szoftverei és technológiái nagy hatást fejtenek ki. Ezen túl az oktatásban is nagy a szerepünk:
75 ezer tanárnak tartottunk továbbképzéseket és 1,2 millió diáknak biztosítunk lehetőséget például arra, hogy igen kedvezményesen használhassák szoftvereinket, az érintettek munkaerő-piaci lehetőségeit is nagyban javítva. Örömmel látjuk a rengeteg, tudományok és a matematika iránt érdeklődő fiatalt, akiket alapítónk, Bill Gates is világszerte támogat. Ilyen kérdésekről folytattunk nagyon kellemes beszélgetést Magyarország miniszterelnökével. Úgy látom, hogy a kormányfő igazán elkötelezett a munkahelyteremtés iránt, nagyon hisz a technológiában, az innovációban és a kutatás-fejlesztésben. A Microsoft büszke arra, hogy az ország vezetésének, a helyi cégeknek partnere lehet abban, hogy innovációt hozzon ide, munkahelyeket teremtsen, és ráirányítsa a figyelmet a helyi tehetségekre. Régóta fektetünk be Magyarországon, és ez a jövőben is így lesz.

– Más nemzetközi szoftvercégeknek viszonylag nagy k+f központjaik vannak Magyarországon, e szerint önök is tervezik saját helyi bázisuk megerősítését?
– Más szoftvercégekénél jóval nagyobb, helyi szinten a legnagyobb kutatás-fejlesztési bázist működtetjük Magyarországon, ha azt nézzük, hogy az egyetemekkel kötött együttműködésünk alapján jelenleg 25 ezer diák rendelkezik alkalmazásfejlesztői ismeretekkel a Windows 8 és a Windows Phone platformra.

– Emellett vállalati szinten tervezik k+f tevékenység idetelepítését?
– A nemzetközi leányvállalatainkat kiszolgáló szolgáltató központ évek óta működik itt, és ezt továbbra is fenn kívánjuk tartani.

– Az ön által vezetett vállalat manapság egyre újabb bejelentésekkel áll elő: a Windows 8 után az új Office-verziók érkeznek, de saját táblagépük is van már. Milyen stratégia húzódik meg a már-már agresszív termékdömping mögött?
– Ha megnézzük a céget, valóban hősies időket élünk. A 2008–09-es válság után a legtöbb globális nagyvállalat visszavágta a k+f költéseit, mi viszont éppen hogy megdupláztuk azokat. Az idén 9,5 milliárd dollárt költünk erre. Ez nemcsak 3 milliárddal több, mint az utánunk következő technológiai világcég hasonló mutatója, hanem a globális vállalatok közt is a legmagasabb. Éppen ezért különleges számunkra ez az időszak, amikor mindössze 8 hónap leforgása alatt minden egyes termékünket újraalkotjuk, és azok új verzióit piacra dobjuk, beleértve a vállalati, a lakossági, a mobil- vagy éppen a hardveres fejlesztéseinket. Így például a Windows 8 mellett szervertermékeinket, az Office családot, a felhőszolgáltatásainkat, az okostelefonokat és az Xbox konzolra érkező új játékokat említeném. Ezt a hatalmas kínálatot mind a példátlanul intenzív fejlesztési aktivitásunknak köszönhetjük.

– Említette a telefonokat is. Ez csak az operációs rendszert jelenti, vagy igazak a pletykák, és saját, Microsoft márkanév alatt piacra dobnak egy okostelefont is?
– A Windows 8 konzisztens felhasználói élményt nyújt, legyen szó okostelefonról, táblagépről, laptopról, asztali gépről vagy éppen Xbox konzolra kötött tévéről. Hamarosan pedig már kaphatók lesznek a HTC, a Samsung és a Nokia Windows Phone 8-at futtató új készülékei.

– Eszerint nem lesz Microsoft okostelefon?
– Nem.

– Hogyan látja a PC-n túli világot? Az új eszközök hogyan változtatják meg az emberek, a cégek mindennapi életét?
– E téren nagyon egyedi a látásmódunk: a Windows 8 élő csempés megjelenítésével letettük a voksunkat az érintőképernyős vezérlés mellett. Ma alig találni még érintőképernyős laptopot vagy asztali gépet, de úgy látjuk, hogy 2-3 év múlva már jobbára csak ilyet lehet kapni. Fontos, hogy aki nem szeretne érintésvezérlést, az egyetlen gombnyomással vagy érintéssel visszaválthat a hagyományos, jól megszokott nézetre. Azért különleges a megközelítésünk, mert amíg versenytársaink szerint a laptop és a táblagép két különböző készülék, addig mi úgy hisszük, hogy a fogyasztók egyszerre akarnak tartalomfogyasztásra és alkotásra is alkalmas eszközt, méghozzá egy készülékben. Partnereink, például az ASUS, az Acer, a HTC, a Lenovo, a Dell, a HP, olyan készülékeket alkottak, amelyek szabad átjárást biztosítanak a táblagépek és a laptopok világa közt.

– És mi a helyzet az okostelefon-piaccal? A legutóbbi negyedévben 3,2 millió Windows Phone rendszerű okostelefont adtak csak el, ez mindössze 2 százalékos világpiaci részesedésre volt elegendő. Az Apple és a Google vezeti a telefonos rendszerek piacát. Mi fordítja meg a trendet?
– A célunk az, hogy innovációban, egyediségben felülkerekedjünk versenytársainkon, éppen erről szól a Windows Phone 8. De erről még korai beszélni, a rendszert csak pár napja jelentettük be, az ezt futtató okostelefonok pedig csak most kerülnek a piacra.

– Hogyan tekint az egyik legnagyobb partnercégre, a Nokiára? Az új Windows Phone rendszerre való váltáskor akadtak vitáik, nemde?
– A Nokia kitűnő partnerünk, kiváló készülékeik érkeznek majd a Windows Phone 8 rendszerre.

– A céges világban hódít a „hozd a saját készüléked” trend, amely például okostelefon- és tabletfronton ma erősíti a konkurenciát. Erre milyen stratégiával válaszol a piacvezető?
– Négy válaszunk is van erre. Az első a már említett, szinte minden platformon és készüléktípuson átívelő Windows 8, amely robbantani fog, teljesen új készüléktípusok érkeznek. Másodsorban kiváló rendszermenedzsment-eszközeink vannak. A System Center 2012 például lehetővé teszi a cégeknek, hogy a Windows készülékek mellett ugyanolyan hatékonyan kezeljék a vállalati rendszerben működő Android- és iOS-készülékeket is. Harmadrészt vállalati alkalmazások széles skáláját kínáljuk, amilyen például a Word, az Excel, a Power-
Point, a OneNote, a Skype vagy a Lync. Ezeket ráadásul webes alkalmazások formájában versenytársaink platformjaira is elérhetővé tesszük, ami az egész piacon egyedülállónak számít. Mindemellett mostanság indítottuk el Windows 8 vállalati alkalmazásboltunkat több mint száz országban. Erre a céges megoldásokat fejlesztők nemcsak a Microsoft által eddig támogatott .NET nyelven, hanem bármilyen ismertebb programnyelven fejleszthetnek vállalati applikációkat.

– Az ön által említett számos innováció hogyan tud egy még sikeresebb történetté összeállni?
– Nos, nem tudom, hogy ön hogyan határozza meg a sikert. A mi termékeinket 1,5 milliárd ember használja naponta, 191 országban vagyunk jelen, évente egymilliárd dollár értékben adományozunk szoftvereket és más szolgáltatásokat az oktatás, a felnőttképzés ügyének. Azt mondhatom, sikeresek, nagyon is sikeresek vagyunk. Csak az a kihívás számunkra, hogy hogyan tudjuk újra és újra feltalálni magunkat, és mindezt még az eddigieknél is jobban csinálni.

ÉLETRAJZ
■ 
A legutóbbi üzleti évben 69 milliárd dollár feletti bevételt elérő Microsoft Corporation 16 fős legfelső vezetésének tagja, a vállalat alelnöke (COO). A világcég sales- és marketingtevékenységét, valamint az operációt irányítja. Hozzá tartoznak például az online hirdetési, márkaépítési, belső szolgáltatási és tengerentúli működésért felelős területek, valamint a több mint 90 ezer alkalmazottat kiszolgáló belső, vállalati IT-t is ő vezeti.
■ 
Korábban 20 éven át a Wal-Mart Stores Inc.-nél dolgozott, ahol egyetemi évei alatt pénztárosként kezdte, ám később a mamutcég IT-igazgatója lett. Végül a Wal-Mart nagykereskedelmi láncának, a 46 milliónyi vásárlót számláló, 37,1 milliárd dollár éves bevételű Sam’s Club hálózatnak a vezetését bízták rá, innen ment 2005-ben a Microsofthoz.
■ 
Az oklahomai East Central Universityn végzett menedzsment szakon, B.S. fokozattal.
■ 
47 éves, nős, 3 gyermekével a Washington állambeli Bellevue-ben él, Redmondtól negyedórányira.

mail
nyomtatás



A kommenteléshez be kell jelentkezni.

Hozzászólások

Nincs hozzászólás

Aktuális címlap

hitelkakulator
hitelkakulator
betet kalkulator
kartya kalkulator